ابر رایانه سیمرغ به کمک مسائل کرونا آمد
ابر رایانه سیمرغ به کمک مسائل کرونا آمد
بندرعباس - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هفته گذشته وزارت بهداشت برای مسائل کرونایی در تهران از ابر رایانه سیمرغ استفاده کرد.

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد محمدجواد آذری جهرمی ظهر چهارشنبه در نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی هرمزگان که در سالن جلسات استانداری هرمزگان برگزار شد، با اعلام این خبر که ابر رایانه سیمرغ در مسائل کرونایی مورد استفاده قرار گرفت، بیان داشت: ابر رایانه سیمرغ هفته گذشته برای مسائل کرونا در استان تهران توسط وزارت بهداشت و درمان مورد استفاده قرار گرفت. ابر رایانه سیمرغ یک دستاورد مهم در دانش فناوری علوم رایانه ایی در کشور است.

آذری جهرمی با اظهار اینکه می‌توان با ارائه کلان داده‌ها به این رایانه در بخش‌های مهم و استراتژیک کشور استفاده‌های بهینه و دقیقی داشت، افزود: این رایانه در اقتصاد دیجیتال استفاده خوبی خواهد داشت. توسعه اقتصاد دیجیتال کشور در قرن کنونی و با توجه به سرمایه گذاری بالای کشورهای مختلف، برای ایران یک ضرورت است.

وزیر ارتباطات اضافه کرد: بنابر آمار و ارقام و بررسی شاخص‌های مختلف، کشورهای دنیا در اقتصاد دیجیتال سرمایه گذاری کلانی داشته اند، بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا در حوزه اقتصاد دیجیتال فعالیت می‌کنند، در کشور ما نیز برندهای بزرگی در این حوزه فعالیت می‌کنند و به عبارتی آینده کشور در این حوزه است.

وص تصریح کرد: دولت باید برای توسعه اقتصاد دیجیتال ابزارها و زیرساخت‌های مورد نیاز را آماده کند. وزارت ارتباطات پلت فرم‌های مختلفی را آماده کرده است و پیش نیاز بعدی هم آزاد سازی داده هاست.

آذری جهرمی با اشاره به فعالیت رژیم صهیونیستی در کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس، تاکید کرد: رژیم صهیونسیتی در پی بازار دیجیتال کشورهای حوزه خلیج فارس بوده و به شدت در این کشورها سرمایه گذاری می‌کند.در کشورهای حوزه خلیج فارس ظرفیت بزرگی برای عرضه محصولات فناورانه ایران وجود دارد که ‏تحقق این امر نیاز به سرمایه گذاری دارد.

وی گفت: اگر اقتصاد دیجیتال را به درستی توسعه دهیم موازنه اقتصادی ایجاد میان این سو و آن سوی مرز حل می‌شود و از تبدیل آن به ضد خودش جلوگیری می‌کنیم.

آذری جهرمی ادامه داد: هرمزگان دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف از قبیل گردشگری، شیلات، کشاورزی، بازرگانی و غیره برای اقتصادی دیجیتال هست. اگر توان و ظرفیت‌های کنونی هرمزگان کافی نباشد می‌توان پارک اقتصاد دیجیتال را در هرمزگان ایجاد کرد تا سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی از آن استفاده کنند.

وی بیان داشت: بسیاری از مسائل اقتصادی و بازرگانی به وسیله دانش و تخصص استارتاپ‌ها قابل حل است، اما اگر این پارک ایجاد شود و توسط بازرگانان و فعالان اقتصادی از شرکت‌های مستقر در آن استفاده نشود راه به جایی نخواهد برد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر بخواهیم اقتصاد دیجیتال کشور رشد کند باید مسائل به شرکت‌های دانش بنیان داده شود و در اقتصاد دیجیتال حتماً نباید در پی راه حل های پیچیده بود.

  • منبع خبر : مهر