ابلاغ سیاست‌های کلی قانونگذاری
ابلاغ سیاست‌های کلی قانونگذاری
سخنگوی شورای نگهبان نوشت: ابلاغ سیاست‌های کلی قانون‌گذاری، می‌تواند به مثابه نقشه راه قوای سه‌گانه باشد.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی قانونگذاری کشور توسط رهبر انقلاب نوشت: راه نظام قانونگذاری کشور در سال‌های اخیر فقدان شاخص‌های اصلی قانونگذاری موجب آشفتگی در روند تصویب، اجرا و نظارت بر قوانین و مقررات کشور شده بود و دست اندرکاران ذیربط در هر کدام از قوای سه گانه با مشکلاتی چون ابهام در تعاریف و مفاهیم، تقسیم وظایف، اجرای صحیح و اعمال نظارت بر حسن اجرا مواجه بودند.

وی افزود: ابلاغ سیاست‌های کلی قانونگذاری، می تواند به مثابه نقشه راه این قوا باشد برای حل تنازعات، پیش بینی راهکارها و آینده ای روشن در نظام تقنینی کشور با این تذکار که از این پس نگاه جامعه به تلاش قوای سه گانه و راهکارهای آنهاست. همتی جدی می طلبد تا از این فرصت برای تقویت و اصلاح نظام تقنین در گام دوم انقلاب بهترین بهره ها حاصل شود.

“حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری را ابلاغ و با توجه به اهمیت موضوع در حاشیه آن مرقوم کردند: «سیاستها به قوای سه‌گانه ابلاغ شود. سه قوه موظفند اقدامات را زمانبندی و پیشرفتها را گزارش نمایند».

“سیاست های کلی نظام قانونگذاری برای توجه به اجرایی شدن اصول بر زمین مانده قانون اساسی و تطبیق آنها با موازین شرع ابلاغ شده است.
“همچنین محمد دهقان عضو حقوقدان شورای نگهبان در برنامه تیتر امشب درباره ابلاغ سیاست‌های کلی قانونگذاری با اشاره به نقش مجلس در این خصوص گفت: سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری می‌خواهد همه انرژی و همت نمایندگان مجلس متوجه نیاز‌های واقعی جامعه، اولویت‌ها و نیاز‌های کلان جامعه باشد”
  • منبع خبر : فارس