ابومرزوق: هدف تشکیلات خودگردان از تشکیل دولت جدید تکمیل «معامله قرن» است
ابومرزوق: هدف تشکیلات خودگردان از تشکیل دولت جدید تکمیل «معامله قرن» است

یک عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به رایزنی‌ها برای تشکیل دولت جدید فلسطین در رام‌الله گفت: جنبش حماس در دولت آینده که عاری از هرگونه میراث ملی است و باعث تشدید اختلاف و شکاف در جامعه فلسطین می‌شود، شرکت نخواهد کرد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، موسی ابومرزوق در توییت خود همچنین […]

یک عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به رایزنی‌ها برای تشکیل دولت جدید فلسطین در رام‌الله گفت: جنبش حماس در دولت آینده که عاری از هرگونه میراث ملی است و باعث تشدید اختلاف و شکاف در جامعه فلسطین می‌شود، شرکت نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، موسی ابومرزوق در توییت خود همچنین از اظهارات سران فتح درخصوص عدم دعوت از جنبش حماس برای مشارکت در دولت سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) انتقاد کرد.

وی تأکید کرد: این دولت برای تکمیل کار طرح سازش آمریکایی موسوم به معامله قرن بسترسازی می‌کند.

ابومرزوق در اشاره به تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: کسی که از ۷۸ درصد سرزمین فلسطین صرف نظر و مبادله اراضی را قبول کرد، دست کشیدن از ۹۰ درصد کرانه باختری را نیز قبول خواهد کرد. مهم شلیک اولین و آخرین گلوله است.

همزمان سامی ابوزهری سخنگوی حماس نیز در توییت خود نوشت: جنبش فتح حق ندارد که هرگونه دولتی تشکیل دهد زیرا در انتخابات شکست خورده است و اقدامات فتح کودتا علیه فرایند دموکراتیک است.

دولت رامی عبدالله در رام‌الله استعفای خود را به ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان تقدیم کرده است. حال ابومازن براساس توصیه کمیته مرکزی فتح به‌دنبال تشکیل دولت جدید با مشارکت فقط گروه‌های فلسطینی زیرمجموعه سازمان آزادیبخش فلسطین بدون حضور دیگر گروه‌های وزین فلسطینی نظیر حماس و جهاد اسلامی است.