اتحادیه اروپا خواستار آزادی «نبیل رجب» شد
اتحادیه اروپا خواستار آزادی «نبیل رجب» شد

اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای خواستار آزادی «نبیل رجب» فعال حقوق بشری بحرین شد. به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصادبه نقل از العالم، اتحادیه اروپا روز دوشنبه با صدور بیانیه ای از مقام های بحرینی خواسته است تا نبیل رجب فعال حقوق بشری این کشور را آزاد کنند. دادگاه بحرین روز دوشنبه نبیل […]

اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای خواستار آزادی «نبیل رجب» فعال حقوق بشری بحرین شد.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصادبه نقل از العالم، اتحادیه اروپا روز دوشنبه با صدور بیانیه ای از مقام های بحرینی خواسته است تا نبیل رجب فعال حقوق بشری این کشور را آزاد کنند.

دادگاه بحرین روز دوشنبه نبیل رجب را به پنج سال زندان محکوم کرد. پیشتر سازمان دیدبان حقوق بشر به صدور این حکم اعتراض و آن را نقض عدالت عنوان کرده بود.

همچنین «لین معلوف» مدیر پژوهش ‌های خاورمیانه سازمان عفو بین الملل در خصوص صدور حکم علیه نبیل رجب گفت: حکمی که امروز (دوشنبه) در حق نبیل رجب صادر شده شرم آور و به منزله زیر پا گذاشتن عدالت است.

نبیل رجب ۲۱ فوریه ۲۰۱۷ به دلیل مطالبی که در صفحه توئیتر منتشر کرد و در آن از رژیم آل خلیفه به دلیل همکاری با عربستان و امارات در جنگ علیه یمن و وضعیت بد حقوق بشر در بحرین انتقاد کرده بود، به پنج سال حبس محکوم شد./مهر