اجازه تبدیل شدن سنجار به قندیل دوم را نمی‌دهیم
اجازه تبدیل شدن سنجار به قندیل دوم را نمی‌دهیم

وزیر دفاع ترکیه در دیدار با نظامیان این کشور مستقر در افغانستان ضمن هشدار درباره تبعات اقدامات تحریک‌آمیز در دریای اژه، مدیترانه و قبرس، از اقدامات آنکار در سنجار خبر داد. به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از آناتولی، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه امروز شنبه و در جریان دیدار با نظامیان […]

وزیر دفاع ترکیه در دیدار با نظامیان این کشور مستقر در افغانستان ضمن هشدار درباره تبعات اقدامات تحریک‌آمیز در دریای اژه، مدیترانه و قبرس، از اقدامات آنکار در سنجار خبر داد.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از آناتولی، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه امروز شنبه و در جریان دیدار با نظامیان این کشور مستقر در افغانستان تاکید کرد: همه باید بدانند که فعالیت های تحریک آمیز در دریای اژه، مدیترانه و قبرس بی تاثیر بوده؛ اما عواقب آن سنگین خواهد بود.

وزیر دفاع ترکیه در دیدار با نظامیان این کشور در سخنانی با اشاره به تحولات منطقه ای، تأکید کرد: همه باید بدانند که فعالیت های تحریک آمیز در دریای اژه، مدیترانه و قبرس بی تاثیر خواهد بود. لازم است همه بدانند که باید از اقدامات تحریک آمیز اجتناب کنند، در غیر اینصورت عواقب آن سنگین خواهد بود. همه باید عاقلانه برخورد و رفتار کنند تا باعث بروز حادثه تازه ای نشوند. توصیه جدی و صمیمانه ما به مخاطب مان این موارد است.

وزیر دفاع ترکیه بدون اشاره به ورود غیرقانونی نظامیان این کشور در خاک سوریه بدون کسب مجوز از دولت سوریه و بر خلاف قوانین بین المللی درباره عملیات های سپر فرات و شاخه زیتون ادعا کرد: به چهره موصل، حلب، غوطه شرقی و رقه پس از اجرای عملیات ها نگاهی بیاندازید و سپس به عفرین.

وی ادامه داد: تروریست ها از قندیل خارج شده و در سنجار، قندیل جدیدی تشکیل می دهند. امکان و احتمال چنین چیزی وجود ندارد. همان طوری که اجازه تشکیل کریدور تروریستی در شمال سوریه را نمی دهیم، به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد سنجار تبدیل به قندیل دوم شود.