اجبار کشورها به پذیرش مهاجر موجب شکاف در اتحادیه اروپا می‌شود
اجبار کشورها به پذیرش مهاجر موجب شکاف در اتحادیه اروپا می‌شود

صدراعظم اتریش گفت نباید کشورها را به پذیرش مهاجران اجبار کرد زیرا این کار موجب جدایی بیشتر در اتحادیه اروپا می شود. به نقل از اشتاندارد، «سباستین کورتز» صدراعظم اتریش سیاست های مهاجرتی اتحادیه اروپا را به باد انتقاد گرفت. وی در مصاحبه با روزنامه آلمانی بیلد تاکید کرد: این که کشورها را به پذیرش […]

صدراعظم اتریش گفت نباید کشورها را به پذیرش مهاجران اجبار کرد زیرا این کار موجب جدایی بیشتر در اتحادیه اروپا می شود.

به نقل از اشتاندارد، «سباستین کورتز» صدراعظم اتریش سیاست های مهاجرتی اتحادیه اروپا را به باد انتقاد گرفت.

وی در مصاحبه با روزنامه آلمانی بیلد تاکید کرد: این که کشورها را به پذیرش مهاجر مجبور کنیم، اروپا را پیش نمی برد.

کورتز تاکید کرد: اگر چنین مسیری را ادامه دهیم موجب شکاف بیشتر در اتحادیه اروپا خواهیم شد. کشورهای عضو باید خودشان تصمیم بگیرند که به مهاجران راه دهند یا نه و چه تعداد از آنها را بپذیرند.

به گفته وی اینکه برای هر کشوری سهمیه تعیین شود بی معنی است چرا که مهاجران وقتی به اروپا سرازیر می شوند نمی خواهند به بلغارستان یا مجارستان بروند، بلکه مقصد آنها آلمان، اتریش و سوئد است.

صدراعظم اتریش افزود: هدف اصلی باید این باشد که به مهاجران در کشورهای خودشان کمک شود، اگر نشد در کشورها همسایه و اگر بازهم شد باید آنها را در همان قاره و در مناطق امن اسکان داد.

کورتز ضمن انتقاد از رویه کنونی اتحادیه در پذیرش مهاجران گفت: نمی توان هر کسی را که با قایق و به شکل غیرقانونی وارد اروپا شده، پذیرفت، برای حل این مشکل اراده سیاسی لازم است.