موافقت دادستانی با اجرای فیلترینگ غیرهمسان برای دسترسی کاربران ایرانی در اینترنت
موافقت دادستانی با اجرای فیلترینگ غیرهمسان برای دسترسی کاربران ایرانی در اینترنت

وزیر ارتباطات بابت بحث غیرهمسان‌سازی فیلترینگ برای کاربران ایرانی مجبور به اظهارنظرات پیاپی توئیتری شد.محمدجواد آذری جهرمی با انتشار توئیتی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر گفت: موضوعی که اخیرا تحت عنوان طرح فیلترینگ غیرهمسان همراه با جزئیاتی منتشر شده است، از اساس کذب است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تاکنون طرحی […]

وزیر ارتباطات بابت بحث غیرهمسان‌سازی فیلترینگ برای کاربران ایرانی مجبور به اظهارنظرات پیاپی توئیتری شد.محمدجواد آذری جهرمی با انتشار توئیتی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر گفت: موضوعی که اخیرا تحت عنوان طرح فیلترینگ غیرهمسان همراه با جزئیاتی منتشر شده است، از اساس کذب است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تاکنون طرحی با این مضمون در وزارت ارتباطات مطرح نشده است.

این پیامها در حالی منتشر شده که وی در نشست خبری هفته گذشته که خبر آن از برخی رسانه‌ها منتشر شد از مذاکره و موافقت دادستانی با اجرای فیلترینگ غیرهمسان برای دسترسی کاربران ایرانی در اینترنت خبر داده بود.

آذری جهرمی در پاسخ به سوالی مبنی بر طبقه‌بندی دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت گفت: برای غیرهمسان‌سازی نظام فیلترینگ در اینترنت دستورالعملی را آماده کردیم و چارچوب فنی آن را برای ارائه به دادستانی آماده کرده‌ایم.

دامنه این اظهارنظر در فضای وب به اندازه‌ای بود که بار دیگر وزیر ارتباطات را به توئیتر کشاند و این بار گفت: فایل مصاحبه را مرور کردم؛ خبرنگار از من پرسید طرح غیرهمسان‌سازی فیلترینگ مثل دسترسی به یوتیوب در دانشگاه‌ها به کجا رسید و بنده پاسخ دادم دادستانی موافق این موضوع است و شروطی طرح کرده که در حال آماده‌سازی است.

وی در ادامه این توئیت نوشت: هیچ صحبتی از موضوع هویت نشده است.

برخی اظهارنظرات هفته گذشته وی را در راستای سیاست وزارت ارتباطات برای احراز هویت کاربران برای دسترسی به شبکه ملی اطلاعات که پیش از این بارها توسط معاونان وزیر ارتباطات عنوان شده بود دانستند و گفتند قرار است که برای دسترسی به وب کلیه کاربران احراز هویت شوند.