اجرای ۱۰درصد قانون حمایت ازمعلولان در سال۹۸
اجرای ۱۰درصد قانون حمایت ازمعلولان در سال۹۸
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه مستمری مددجویان با توجه به تورم و کاهش ارزش پول ملی به یک سوم قبل کاهش یافته است، گفت: در سال آینده ۱۰ درصد قانون حمایت ازمعلولان اجرایی می شود.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد وحیدقبادی دانا در مورد بودجه سال آینده سازمان بهزیستی گفت: پیشنهاداتی که در رابطه با بودجه سال ۹۸ بهزیستی برای ارائه خدمات به جامعه هدف مطرح شده هم در لایحه و هم در کمیسیون تلفیق خوب بوده است اما با توجه به نیاز جامعه هدف و آنچه ما احتیاج داریم کم است.

وی با اشاره به اینکه تنگناها و کاستی ها زیاد هستند، افزود: علی رقم اینکه مبلغ مستمری ها در دولت دوازدهم سه برابر افزایش یافته است اما با توجه به تورم و کاهش ارزش پول ملی، مبلغ مستمری ها به یک سوم قبل کاهش یافته و همین موضوع جامعه هدف ما را دچار مشکل کرده و آنها تحت فشار هستند.

رئیس سازمان بهزیستی در مورد اعتبار مورد نیاز قانون حمایت از حقوق معلولان نیز تاکیدکرد: مبلغی که در لایحه بودجه سال آینده برای اجرایی شدن قانون حمایت از معلولان در نظر گرفته شده یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است در حالی که بر آورد ما از اعتبار مورد نیاز اجرای قانون ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است اما امید داریم با کمک نمایندگان و مذاکرات انجام شده بودجه در نظر گرفته شده به دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

وی اظهار داشت: با این اعتبار می توانیم در دو مرحله پوشش ۱۰ درصدی قانون حمایت از حقوق معلولان را داشته باشیم.

قبادی دانا گفت: با توجه به شرایط سخت امسال و سال آینده، همین که کار اجرای قانون حمایت از معلولان آغاز شده خوب است و ما نیز سعی می کنیم با در نظر گرفتن آیتم های مقاومتی، شفاف سازی و انضباط مالی شرایط اولیه نسبتا خوبی ایجاد کنیم.

  • منبع خبر : مهر