اجرا ارکستر دانشگاه شریف در برج آزادی
اجرا ارکستر دانشگاه شریف در برج آزادی
ارکستر کلاسیک شریف که اعضای آن از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف هستند، هفته دیگر در ۱۰ و ۱۱ آذر در برج آزادی به روی صحنه خواهند رفت.

به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد بنابر اظهارات مدیر برنامه این ارکستر برخی از نوازندگان ارکستر کلاسیک شریف عضو بنیاد رودکی هستند و چندین سال است که ساز می‌نوازند. تعداد نوازندگان آن در این اجرا تقریبا به ۲۹ نفر می‌رسد. این ارکستر به مدت دو سال است که تشکیل شده است.”اجرا ارکستر دانشگاه صنعتی شریف در برج آزادی”

ارکستر شریف، دی ماه ۹۷ در سالن ارسباران برای اولین بار به روی صحنه رفته است.

این گروه به رهبری یکتا یزدانی‌فرد قطعات موسیقی فیلم‌های مشهوری مانند مرثیه‌ای برای یک رویا، فهرست شیندلر، فارست گامپ، امیلی، بازی تاج و تخت و قطعاتی از نوازندگانی همچون باخ، چایکوفسکی، برامس، آلبینونی و … اجرا خواهد کرد.

دانشگاه صنعتی شریف دانشگاهی دولتی واقع در خیابان آزادی تهران، ایران است. این دانشگاه در سال ۱۳۴۴به دستور محمدرضاشاه پهلوی و به سرپرستی محمدعلی مجتهدی با نام دانشگاه صنعتی آریامهر بنیان گذاشته شد. دانشگاه صنعتی شریف پس از انقلاب اسلامی، در آبان ۱۳۵۸، به‌افتخار یکی از دانش‌آموختگان آن، مجید شریف واقفی یکی از اعضای سازمان مجاهدین خلق، به دانشگاه صنعتی شریف تغییر نام داد. دانشگاه صنعتی شریف در محله طرشت تهران در نزدیکی میدان آزادی واقع شده، و پردیسی نیز در جزیره کیش در خلیج فارس دارد.

این دانشگاه بسیاری از بهترین دانشجویان ایران را جذب می‌کند. علاوه بر دارندگان مدال طلای دانش آموزی در المپیادهای ریاضی، فیزیک، شیمی و کامپیوتر، هر ساله تقریباً ۱۰۰۰ نفر از بهترین رتبه‌های کنکور رشته ریاضی-فیزیک جذب دانشگاه صنعتی شریف می‌شوند. این مرکز به عنوان دانشگاه ام‌آی‌تی ایران خوانده شده‌است.

دانش‌آموختگان این دانشگاه سهم عظیمی از نخبگان اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ایران را تشکیل می‌دهند. این مرکز علمی-تحقیقی در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان که به وسیله مؤسسه معتبر تایم انجام می‌شود رتبه ۶۰۰ و در بین دانشگاه‌هایی که در ۵۰ سال اخیر تأسیس شده‌اند حائز رتبه ۴۷ است.

دانش‌آموختگان این دانشگاه، به دلیل اعتبار مناسب آن، برای انتصاب در مدیریت‌های علمی، فنی و اجرایی بخت زیادی دارند و به‌علاوه در آزمون‌های متمرکز ورودی کارشناسی ارشد از نظر میانگین نمرات و درصد قبولی از کارشناسی به کارشناسی ارشد در رشته‌های فنی، مهندسی و علوم پایه مقام بالایی را در بین دانشگاه‌های کشور داشته‌اند. همچنین تعداد زیادی از دانش‌آموختگان این دانشگاه، برای ادامهٔ تحصیل عازم کشورهای دیگر می‌شوند.

این دانشگاه در حال حاضر دارای ۴۸۴ عضو هیئت علمی است که از این تعداد ۱۸۱ نفر استاد، ۱۰۵ نفر دانشیار، ۱۷۶ نفر استادیار، ۲۰ نفر مربی و ۲ نفر مربی آموزشیار می‌باشند. طی پنج سال گذشته بیش از ۹۰ درصد از پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی کنکور سراسری دانشگاه‌ها با رتبه‌های بین ۱ تا ۱۰۰ و بیش از ۵۰ درصد پذیرفته شدگان با رتبه‌های بین ۱ تا ۵۰۰، دانشگاه صنعتی شریف را برای ادامه تحصیل خود برگزیده‌اند. برگزاری مسابقات جهانی برنامه‌نویسی دانشجویی ACM، ماراتون برنامه‌نویسی تلفن همراه، مسابقات Robocup، مسابقات خودروهای هیبریدی و مسابقات ملی شناورهای هوشمند، مسابقات رباتیک و ده‌ها برنامه متنوع و جذاب از فعالیت‌های عمده علمی دانشجویی این دانشگاه است. با انجام سالانه ده‌ها میلیارد تومان قرارداد ارتباط با صنعت و ثبت بیش از ۲۰۰۰ مقاله ISI در دو سال گذشته، به عنوان پیشگام دانشگاه‌های کشور در انجام پژوهش‌های کاربردی بوده و تلاش دارد تا چرخه آموزش تا صنعت را به نحو احسن عملیاتی سازد.

  • منبع خبر : ایسنا