احتمال افزایش دوباره قیمت آهن در روزهای آینده
احتمال افزایش دوباره قیمت آهن در روزهای آینده
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران می‌گوید: نگرانی درباره کمبود آهن در بازار نداریم. متاسفانه این روزها قیمت آهن با سایر بازارها همچون دلار، طلا و … قیمت‌گذاری می‌شود. چنانچه این رویه به همین منوال پیش رود قیمت آهن در روزهای آینده گران‌تر خواهد شد.

احتمال افزایش دوباره قیمت آهن در روزهای آینده

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران می‌گوید: نگرانی درباره کمبود آهن در بازار نداریم. متاسفانه این روزها قیمت آهن با سایر بازارها همچون دلار، طلا و … قیمت‌گذاری می‌شود. چنانچه این رویه به همین منوال پیش رود قیمت آهن در روزهای آینده گران‌تر خواهد شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران درباره وضعیت بازار آهن به تجارت‌نیوز گفت: قیمت آهن بعد از عید وضعیت چندان درستی نداشته است. بی‌برنامه بودن  مسئولان در حوزه فولاد باعث شده که حوزه آهن از آشفتگی‌های اخیر رنج ببرد. تغییرات اخیر در وزارت صنعت باعث شده که بازار آهن و فولاد به طور مقطعی ثابت بماند اما این ثبات قیمت مقطعی بوده و تاثیری در وضعیت قیمت آهن در بلند مدت ندارد.

حمیدرضا رستگار افزود: بازار آهن باید توسط اهالی بازار و صنعتگران این حوزه قیمت‌گذاری شود. ما اخیرا برای قیمت فولاد پیشنهادی را به مسئولان ارائه دادیم که توریع کالا ساماندهی شود. همکاران ما در سراسر کشور آمادگی دارند که قیمت آهن و فولاد را بر اساس واقعیت قیمت‌گذاری و به مردم عرضه کنند. در حال حاضر با عرضه فولاد و آهن در بورس نوسان قیمت آهن و فولاد به شدت افزایش یافته و در این میان میلیاردها تومان به جیب عده‌ای می‌رسد. افراد باید پاسخگو باشند که سود حاصل از این نوسان قیمت‌ها به جیب چه کسانی می‌رود؟

قیمت آهن واقعی نیست

او اظهار کرد: حباب قیمت آهن و فولاد برای ما کاملا مشخص است. قیمت فعلی آهن واقعی نیست و زمانی که از مسئولان درباره قیمت آهن پرس و جو می‌کنیم افراد علت افزایش قیمت را گران شدن قیمت جهانی شمش عنوان می‌کنند. سوال ما این است که زمانی که قیمت شمش جهانی ارزان می‌شود چرا قیمت آهن و فولاد در داخل کشور ارزان نمی‌شود؟

رستگار گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو میلگرد از محل کارخانه هفت هزار و ۲۰۰ تومان است که با اعمال مالیات بر ارزش افزوده و قیمت حمل و نقل این کالا در بازار بیشتر هم می‌شود. همچنین قیمت ورق آهن نیز بین سه تا چهار هزار تومان گران شده است که این افزایش قیمت لحظه‌ای نه به نفع مصرف‌کننده و نه به نفع تولیدکننده است.

او اظهار کرد: نگرانی درباره کمبود آهن در بازار نداریم. متاسفانه این روزها قیمت آهن با سایر بازارها همجون قیمت دلار، طلا و … قیمت‌گذاری می‌شود. چنانچه این رویه به همین منوال پیش رود قیمت آهن در روزهای آینده گران‌تر خواهد شد.