احتمال بازگشایی مرز خسروی در ایام اربعین امسال
احتمال بازگشایی مرز خسروی در ایام اربعین امسال

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در صورتی که نهادهای ذی ربط مجوز بازگشایی مرز خسروی برای اربعین را صادر کنند، زیرساخت های این پایانه آمادگی استقبال ۵۰۰ هزار زائر را دارد. عبدالهاشم حسن نیا درباره احتمال بازگشایی مرز خسروی در ایام اربعین امسال گفت: مقدمات پذیرش حدود ۵۰۰ هزار نفر […]

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در صورتی که نهادهای ذی ربط مجوز بازگشایی مرز خسروی برای اربعین را صادر کنند، زیرساخت های این پایانه آمادگی استقبال ۵۰۰ هزار زائر را دارد.

عبدالهاشم حسن نیا درباره احتمال بازگشایی مرز خسروی در ایام اربعین امسال گفت: مقدمات پذیرش حدود ۵۰۰ هزار نفر را در مرز خسروی داریم. به گونه ای که پیش بینی می‌شود در اربعین امسال ۲.۵ میلیون نفر رفت و ۲.۵ میلیون نفر تردد برگشت از عراق به ایران را شاهد باشیم. از آنجایی که احتمالا ۱۰ تا ۲۰ درصد این افراد با هواپیما یا قطار به کربلا مشرف می شوند، پیش بینی می کنیم بین ۸۰ تا ۹۰ درصد نیز از طریق مرزهای زمینی مهران، شلمچه، چذابه و خسروی به عراق رفت و آمد داشته باشند. بنابراین اگر مرز خسروی باز شود بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر از این پایانه مرزی به عراق خواهند رفت.

به گفته حسن نیا، این اتفاق در صورت فراهم شدن مقدمات انجام کار از سوی مقامات ایرانی و عراقی است و ممکن است کشور عراق اجازه تردد از این مرز را صادر نکند.

وی ادامه داد: تصمیم گیری بر سر اینکه آیا مرز خسروی در ایام اربعین مورد استفاده قرار خواهد گرفت یا خیر در حیطه اختیارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیست. اگر تصمیم بر این باشد که این مرز بازگشایی شود سازمان راهداری زیرساخت های استفاده از پایانه مرزی خسروی را فراهم کرده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یادآور شد: اگر مرز خسروی قرار نباشد که مورد استفاده قرار بگیرد دستور کار این سازمان مانند سال های گذشته عبور دادن بیش از ۵۰ درصد زائران از مرز مهران و کمتر از ۵۰ درصد مابقی از مرزهای شلمچه وچذابه خواهد بود ولی اگر مرز خسروی باز شود سرریز سهمیه مرز مهران به خسروی منتقل خواهد شد.