احتمال کناره‌گیری مرکل/ دولت ائتلافی در مرز فروپاشی قرار دارد
احتمال کناره‌گیری مرکل/ دولت ائتلافی در مرز فروپاشی قرار دارد
رسانه های آلمانی از احتمال فروپاشی دولت ائتلافی این کشور خبر داده و نوشتند: احتمال بروز کسالت صدراعظم می تواند دلیلی برای انحلال دولت ائتلافی از سوی مخالفان وی باشد.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد رسانه های مکتوب آلمان از جمله روزنامه های تاگس اشپیگل، مرکور و بیلد در گزارش های جداگانه ای با اشاره به لرزش های اخیر «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در دیدارهای رسمی نوشتند: این احتمال که مخالفان دولت ائتلافی موضوع سلامت جسمانی مرکل را به عنوان دستاویزی برای انحلال دولت ائتلافی قرار دهند، زیاد است.

روزنامه تاگس اشپیگل در یادداشتی آورده است: تصاویر اخیر که از دیدارهای مرکل به جهان مخابره شده، بازتاب های مختلف و قابل توجهی را بدنبال داشته است. نگرانی، دلهره و اضطراب از تغییرات سیاسی در آلمان بیش از پیش خودنمایی می کند.

احتمال انحلال دولت ائتلافی در حالی که زمان زیادی تا پایان دوره صدرات اعظمی مرکل باقی نمانده حکایت از نوعی لرزه سیاسی نه در آلمان که در اروپا است.

روزنامه مرکور نیز با چاپ مطلبی درباره دیدار اخیر صدراعظم آلمان و نخست وزیر دانمارک نوشت: شائبه تغییر و تحول در فضای سیاسی آلمان زمانی پر رنگ تر می شود که صدراعظم در مراسم استقبال نخست وزیر دانمارک در اقدامی بی سابقه بطور نشسته در مراسم ظاهر شد. اگر نقصان در سلامت صدراعظم آلمان به اثبات برسد، بی تردید جرقه های تغییرات نیز زده می شود.

عدم تداخل زندگی شخصی و منصب در آلمان بخوبی رعایت می شود و این نکته برای سیاستمداران بسیار حائز اهمیت است.

نشریه بیلد نیز در این باره آورده است: دیگر زمان کتمان پایان رسیده است، اگر صدراعظم کسالت داشته و خود به این امر واقف است پس باید زمینه کنار رفتن از قدرت را فراهم کرده و آماده تغییرات باشد.

مرکل باید بداند که جایگاهی عمومی داشته و باید سطح انتظارات را تامین کند.

  • منبع خبر : مهر