احد پازاج: انگار دستی در کار بود تا چنین نتایجی رقم بخورد!
احد پازاج: انگار دستی در کار بود تا چنین نتایجی رقم بخورد!

مدیر فنی تیم ملی کشتی فرنگی در واکنش به ناکامی نمایندگان ایران در رقابت‌های جهانی گفت: انگار دستی در کار بود تا قرعه‌ها اینگونه رقم بخورد و چنین نتایجی حاصل شود! احد پازاج در پایان دومین روز از رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان در شهر بوداپست مجارستان گفت: ما جزو کسانی نیستیم که از باخت […]

مدیر فنی تیم ملی کشتی فرنگی در واکنش به ناکامی نمایندگان ایران در رقابت‌های جهانی گفت: انگار دستی در کار بود تا قرعه‌ها اینگونه رقم بخورد و چنین نتایجی حاصل شود!

احد پازاج در پایان دومین روز از رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان در شهر بوداپست مجارستان گفت: ما جزو کسانی نیستیم که از باخت گریزان باشیم و عدم موفقیت تیم ملی را قبول داریم. ولی به جرات می توان گفت مسائل مختلفی در این ناکامی دخیل بود و در نهایت چنین نتایجی را رقم زد.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین دلایل کسب نتایج ضعیف بچه ها این بود که ملی پوشان حتی تا آخرین روز سفر به مجارستان در شک و تردید بودند که آیا به رقابتهای جهانی اعزام خواهند شد یا خیر؟ ما تا لحظه آخر اعزام با مشکلات دریافت ارز ثانویه مواجه بودیم و در نهایت فدراسیون با هزار مشکل توانست شرایط اعزام ملی پوشان را فراهم کند.

مدیر فنی تیم ملی کشتی فرنگی ادامه داد: دومین عامل ناکامی بچه ها عدم حضور آنها در تورنمنت های تدارکاتی بین المللی بود. ما منکر این نیستیم که نقص نداشتیم اما این کاستی ها و نواقص فنی باید در میدانی بین المللی شناسایی و سپس برطرف می شد. متاسفانه بسیاری از نقاط ضعف بچه ها که می بایست در تورنمنت های بین المللی مشخص می شد در رقابتهای جهانی نمایان شد و در نهایت برای تیم ملی مشکل بوجود آورد.

پازاج در ادامه به مساله عجیب قرعه کشی اشاره کرد و گفت: سالهاست که در عرصه های مختلف در کنار تیم ملی هستم و در رقابتهای مختلف آسیایی و جهانی و المپیک شاهد مراسم قرعه کشی بودم. به جرات می گویم که هیچگاه چنین قرعه هایی ندیده ام، چرا که در مجموع ۲۰ قرعه برای کشتی آزاد و فرنگی، هیچ قرعه خوبی نصیب بچه ها ما نشد. متاسفانه قرعه کشی کامپیوتری هم شبهاتی را بوجود آورده و ما در این مسابقات به وضوح آنرا دیدیم. چطور امکان دارد کشتی گیران صربستان و مجارستان همواره در یک سوی جدول قرار بگیرند اما در سوی دیگر جدول شاهد حضور تمامی مدعیان و بزرگان کشتی از جمله ملی پوشان ایران باشیم؟

وی افزود: باور کنید انگار دستی در کار بود تا چنین قرعه هایی نصیب ما شود. حتی تیم های آذربایجان و روسیه نیز به این موضوع معترض بودند. ما بارها در مسابقات مختلف دیده ایم که در مجموع ۱۰ وزن، دو یا سه قرعه خوب به تیم ایران می رسد، اما در این مسابقات، نه در کشتی آزاد و نه در فرنگی هیچ قرعه خوبی به ما نخورد.

پازاج در پایان در واکنش به این انتقاد که کادر فنی نباید با این توجیه از ناکامی در رقابتهای جهانی شانه خالی کند، گفت: تمام نواقص را قبول داریم و همه چیز را به گردن می گیریم اما آیا میدان تدارکانی بود که ما برویم و نقاط ضعفمان را بشناسیم و برطرف کنیم؟ با این وضعیت که اعزام به تورنمنت های بین المللی لغو می شود در آینده هم مشکل خواهیم داشت. این موضوع فقط به کشتی مربوط نیست و عدم اعزام به تورنمنت های بین المللی به تمامی رشته های ورزشی مدال آور و المپیکی ضربه خواهد زد.