برگزاری آیین اختتامیه نمایشگاه پرتره‌نگاری در کاخ سعد آباد
برگزاری آیین اختتامیه نمایشگاه پرتره‌نگاری در کاخ سعد آباد

آیین اختتامیه نمایشگاه پرتره‌نگاری “۱۰۰ چهره ورزشی” با حضور صالحی امیری – رئیس کمیته ملی المپیک و عبدالحمید احمدی – معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در کاخ سعد آباد برگزار شد و نفرات برتر آن معرفی شدند . به نقل از روابط عمومی گروه پرتره نگاری مشاهیر ایران، صالحی امیری در این مراسم بیان […]

آیین اختتامیه نمایشگاه پرتره‌نگاری “۱۰۰ چهره ورزشی” با حضور صالحی امیری – رئیس کمیته ملی المپیک و عبدالحمید احمدی – معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در کاخ سعد آباد برگزار شد و نفرات برتر آن معرفی شدند .

به نقل از روابط عمومی گروه پرتره نگاری مشاهیر ایران، صالحی امیری در این مراسم بیان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که چهره  ورزشکاران نمونه کشور برای نسل های آتی ماندگار شود.

وی افزود: هنرمندانی که در خلق این پرتره‌ها زحمت کشیده‌اند کار بزرگی کرده‌اند چرا که باعث می‌شوند جامعه به سمت سازگاری و مهربانی و اخلاق حرکت کند و این رسالت هنر است. اگر جامعه‌ای با هنر و در راس آن نقاشی و موسیقی و تئاتر هم نشینی کند جامعه با اخلاق تر خواهد شد.

رئیس کمیته ملی المپیک در پایان صحبت‌هایش از برگزاری مجدد این نمایشگاه در یکی دیگر از گالری‌های بزرگ تهران با حضور گسترده ورزشکاران صحبت کرد و گفت: حتما از برگزاری چنین رویدادهای ارزشمندی در کشور حمایت می‌کنیم.

سید عبدالحمید احمدی- معاون فرهنگی  وزارت ورزش و جوانان نیز در سخنانی بیان کرد: وزارت ورزش و جوانان در آینده با این گروه بزرگ از هنرمندان بصورت هماهنگ، پشتیبان حرکت‌های دیگری از  آنان برای پدید آوردن آثاری با موضوع ورزش و قهرمانان ورزشی خواهد بود.

پس از سخنان معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، بیانیه هیئت داوران نمایشگاه “١٠٠ چهره‌ی ورزشی ایران به روایت ١٠٠ نقاش” قرائت شد که در بخشی از آن نوشته شده بود: بی‌گمان نمایشگاه پرتره با موضوع “۱۰۰ چهره‌ی ورزشی ایران به روایت ۱۰۰ نقاش” یکی از ماندگارترین رویدادها در جهت ارائه‌ی تکنیک‌های تازه‌ی نقاشی و خلق آثار مبتکرانه با موضوع قهرمانان ورزشی در دوره‌ی معاصر است که با همت و عزم گروهی ۱۰۰  نفر از هنرمندان، برگ دیگری از تاریخ معاصر ایران رقم زده است. دشواری کار آنجایی آغاز می‌شود که بر خلاف موضوعات رایج آثار تجسمی این بار هنرمندِ نقاش، با موضوعی خارج از عرف رایج یعنی پرداختن به مقوله‌ی ورزش و شخصیت‌های ورزشی مواجه است. با توجه به پیروی تمامی آثار این رویداد از هنر جدیدِ پیکسل و رعایت اصول اولیه خلق اثر در این حیطه یکی از مهم‌ترین آیتم های داوری مفهوم گرایی و ابتکار عمل هنرمند لحاظ گردیده است.

پرتره‌ی بیژن ذوالفقارنسب اثر فاطمه میرزاعلی شیخ رضایی، پرتره‌ی علی کریمی اثر نسترن محسنیان،  پرتره‌ی حسین رضا زاده اثر آهو حسینقلی زاده نوین، پرتره‌ی زنده یاد منصور پورحیدری اثر رامین مهتابی  و پرتره‌ی جواد نکونام اثر سروناز سلطانی به عنوان آثار منتخب معرفی شدند.

هیئت داوران سومین نمایشگاه پرتره نگاره مشاهیر ایران در بخش ورزشی آیدین آغداشلو، جلال شباهنگی، فرشید مثقالی، ایرج میرزاعلی خانی و هیوا پاشائی بودند.

نمایشگاه «۱۰۰ چهره ورزشی ایران» سومین رویدادی بود که با عنوان «چهره های سرشناس ملی» این بار بـا خلق ۱۳۷ اثر برای نخستین بار با موضوع چهره‌های ورزشی از ۱۵ دی ماه تا ۶ بهمن ماه به مدت سه هفته در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، موزه هنرهای زیبا  برگزار شد.