اختصاص اعتبار ۸ میلیاردتومانی برای مقابله با بیابان‌زایی در گلستان
اختصاص اعتبار ۸ میلیاردتومانی برای مقابله با بیابان‌زایی در گلستان
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: امسال اعتبارات بیابان‌زدایی در استان به ۸ میلیارد تومان رسیده ‌در حالیکه این رقم سال گذشته یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود.

ابوطالب قزلسفلو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های اداره کل منابع طبیعی استان، اجرای طرح‌های آبخیزداری و منابع طبیعی است که اعتبار آن از محل صندوق توسعه ملی و اعتبارات استانی تامین می‌شود.

وی افزود: سال گذشته از محل این اعتبارات ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری، جنگل‌کاری، اصلاح و احیای مراتع، کاداستر و فعالیت‌های آموزشی و ترویجی در زمینه حفظ منابع طبیعی تخصیص یافت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه امسال این اعتبارات با توجه به رتبه‌بندی استان‌ها افزایش یافته است، گفت: مبلغ ۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری، اصلاح و احیای جنگل‌ها و مراتع، تسهیل‌گری و کاداستر در نظر گرفته شد. همچنین ۱۵ میلیارد تومان دیگر در قالب تفاهم‌نامه بین استاندار گلستان و رئیس سازمان جنگل‌ها به استان پرداخت خواهدشد.

وی افزود: با توجه به اینکه تخصیص این منابع به صورت نقدی است، انتظار داریم اجرای طرح‌ها به تعویق نیفتد. تا کنون مبلغ ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان این منابع تخصیص پیدا کرده است که در زمینه فعالیت‌های آبخیزداری هزینه می‌شود.

قزلسفلو با اشاره به افزایش اعتبارات مقابله با بیابان‌زایی گفت: سال گذشته اعتبارات این بخش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود که امسال به هشت میلیارد تومان رسید.

قزلسفلو بیان داشت: مجموع اعتبارات مصوب این اداره کل در سال گذشته حدود ۴۴ میلیارد تومان از منابع استانی و ملی بود که از این مقدار نزدیک به ۴۸ درصد آن اعتبارات استانی  و ۶۰ درصد از اعتبارات ملی بوده است.

وی در ادامه با اشاره به کاهش حریق جنگل‌ها و مراتع در سالجاری گفت: سال گذشته ۱۵۹ مورد حریق داشتیم که در ۵ ماهه امسال به ۴۳ مورد کاهش یافت. سال گذشته ۲۷۲ هکتار شامل ۱۷۰ هکتار عرصه جنگلی و ۱۰۲ هکتار عرصه مرتعی در اثر آتش‌سوزی خسارت دید که این سطح امسال به ۴۲ هکتار کاهش یافته است.