اختلاس و تبانی در معاملات دولتی از سوی یک مدیر ارشد جهاد کشاورزی
اختلاس و تبانی در معاملات دولتی از سوی یک مدیر ارشد جهاد کشاورزی
در راستای بررسی عملکرد سازمان جهادکشاورزی استان کرمان از سوی بازرسی‌کل استان، هیات بازرسی با تبانی و برگزاری مزایده صوری یک قطعه زمین به مساحت ۱۲۷۴ مترمربع با کاربری تجاری از سوی اعضای کمیسیون معاملات سازمان مذکور روبرو شد. این زمین به مبلغ ۸۹ میلیارد ریال به مادر همسر یکی از اعضای موثر در مزایده واگذار شده درحالی‌که بر اساس نظریه هیأت کارشناسان رسمی دادگستری بیش از ۱۷۸ میلیارد ریال ارزش‌گذاری شده است.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد “اختلاس و تبانی در معاملات دولتی از سوی یک مدیر ارشد جهاد کشاورزیبه نقل از سازمان بازرسی کل کشور، نتایج بازرسی‌های استان‌ها به شرح زیر است:

 تعیین‌تکلیف بالغ بر ۲.۵ میلیون فقره حساب بانکی فاقد شماره و شناسه‌ملی در بانک صادرات خراسان‌رضوی

خراسان رضوی- بررسی‌های بازرسی‌کل استان خراسان رضوی حاکی از آن بود که در مدیریت شعب بانک صادرات استان، تعداد قابل توجهی از حساب‌های بانکی فاقد شماره ملی نگهداری شده و این حساب‌ها برخلاف قانون مسدود نگردیده و یا تعیین تکلیف قطعی و رفع نقص نشده‌اند.

از آنجا که اقدامات قانونی لازم  در مورد حساب‌های مورد نظر، زمینه را برای سوءاستفاده از آنها به‌ویژه در امر پولشویی فراهم می‌کند، لذا هیات بازرسی در راستای اجرای اقدامات پیشگیرانه طی گزارش هشداری از مدیر شعب بانک مذکور در استان خواست با قید فوریت اقدامات لازم جهت تعیین‌تکلیف این حساب‌ها در چارچوب مقررات انجام دهد که بر این‌اساس بیش از ۲.۵ میلیون فقره از حساب‌های فاقد شماره و شناسه ملی در مدیریت مذکور تعیین تکلیف شده و شناسه شهاب در مورد آنها اخذ و عملاً از استفاده حساب‌های مذکور جهت جرایمی نظیر پولشویی جلوگیری شد.

اختلاس و تبانی در معاملات دولتی از سوی یکی از مدیران ارشد جهاد کشاورزی استان کرمان

کرمان- در راستای بررسی عملکرد سازمان جهادکشاورزی استان کرمان از سوی بازرسی‌ کل استان، هیات بازرسی با تبانی و برگزاری مزایده صوری یک قطعه زمین به مساحت ۱۲۷۴ مترمربع با کاربری تجاری از سوی اعضای کمیسیون معاملات سازمان مذکور روبرو شد. این زمین به مبلغ ۸۹  میلیارد ریال به مادر همسر یکی از اعضای موثر در مزایده واگذار شده درحالی‌که بر اساس نظریه هیأت کارشناسان رسمی دادگستری بیش از ۱۷۸ میلیارد ریال ارزش‌گذاری شده است.

همچنین نامبرده که یکی از مدیران ارشد سازمان جهادکشاورزی استان بوده، نسبت به برداشت وجوه سازمان از طریق انتقال به حساب همسر خود به مبلغ بیش از ۵,۷۰۰ میلیون ریال از وجوه سازمان را اختلاس کرده بود و با تحقیقات صورت گرفته از فرد مزبور، مشارالیه صراحتاً به جرائم انتسابی اقرار کرد و بر همین‌اساس متهم به اتهام اختلاس وتبانی در معاملات دولتی به دادسرا معرفی شد و قطعه زمین مورد مزایده نیز اقاله و مجدداً به سازمان جهادکشاورزی استان کرمان منتقل گردید.

آزادسازی تصرفات حریم راه‌های شمیرانات به ارزش ۷۹۰ میلیارد ریال

تهران- پیرو بازرسی برنامه­ای بازرسی‌کل استان تهران از اداره­کل راهداری و حمل ونقل جاده­ای این استان حسب اقدامات و پیگیری هیات بازرسی، ۱۱۳ مورد از تصرفات صورت گرفته در حریم راه­های شهرستان شمیرانات به ارزش ۷۹۰ میلیارد ریال آزادسازی شد.

یکی از مصادیق تصرف اراضی ملی تجاوز به حریم راه‌­ها بوده که در برخی مناطق استان نظیر شهرستان شمیرانات به دلیل ارزش اراضی، این قبیل تصرفات طی سنوات اخیر گسترش یافته و وسعت بیشتری پیدا کرده است.

جلوگیری از تعطیلی شرکت شیر پاستوریزه پگاه فارس با اقدام بازرسی کل استان

فارس- شرکت شیر پاستوریزه پگاه فارس با مراجعه به بازرسی‌کل استان درخواست پیگیری پرداخت تسهیلات سرمایه درگردش بمنظور رفع مشکلات جاری شرکت از بانک سپه استان فارس را ارائه کرد.

این شرکت در راستای رفع وابستگی به واردات کره حیوانی اقدام به خرید دستگاه تبدیل خامه به کره از کشور آلمان می‌کند. با توجه به تعهدات ارزی شرکت در خصوص دستگاه یاد شده، بانک سپه استان پرداخت تسهیلات را منوط به رفع تعهدات ارزی شرکت در رابطه با خرید دستگاه کرده است.

به منظور حمایت از واحدهای تولیدی از محل رفع موانع تولید و در قالب عقود اسلامی عقد مرابحه مبلغ چهارصد میلیارد ریال در وجه صادرکنندگان فاکتور پرداخت و حجم زیادی از مشکلات آن شرکت شامل پرداخت مطالبات دامداران تامین‌کننده شیرخام و تهیه مواد اولیه و بسته‌بندی محصولات و پیشگیری از تنش‌های اجتماعی مربوط به تعطیلی کارخانه مرتفع شد.

  • منبع خبر : ایسنا