اختلافات در ثبت اموال نمایندگان
اختلافات در ثبت اموال نمایندگان
یارانه ها به چهاردسته تقسیم می شوند که دسته ی اول همان یارانه نقدی است که به خود مردم پرداخت می گردد

اختلافات در شیوه ثبت اموال و دارایی های نمایندگان مجلس

به گزارش خبرنگار پارلمانی صبح اقتصاد، درحاشیه ی نشست علنی امروز۲۱/۷/۹۸ اسداله عباسی نماینده مردم رودسر و املش و همچنین سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با حاضرشدن در جمع خبرنگاران، درمورد نشست غیرعلنی روز گذشته اظهارداشت: یارانه ها به چهاردسته تقسیم می شوند که دسته ی اول همان یارانه نقدی است که به خود مردم پرداخت می گردد. دسته ی بعد یارانه ی تحکمی است و دسته ی سوم یارانه ای است که به تسهیلات مربوط می گردد. دسته ی چهارم یارانه ی پنهانی است که برای تامین حامل های انرژی مثل نفت، آب، برق و… اختصاص داده می شود تا این حامل ها ارزان در اختیار قرار بگیرند.

عباسی ادامه داد: توزیع یارانه پنهان عادلانه نیست زیرا اقشار ثروتمند بیش از۱۹ برابر دهک های پایین از یارانه دارو استفاده می کنند. سخنگوی هیأت رئیسه با اشاره به اینکه یارانه نقدی با تورم امروز ارزش چندانی ندارد افزود: مجلس از دولت خواسته تا چارچوب لازم برای اجرای قانون را فراهم کند.

اختلافات در ثبت اموال و دارایی های نمایندگان

همچنین عباسی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص قانون رسیدگی به دارایی های مقامات، مسولان و کارگزاران گفت: دارایی نمایندگان و خانواده ی آنان در سامانه ثبت می شود و هیچ نماینده ای مخالف ثبت دارایی ها در این سامانه نیست بلکه درباره ی شیوه ثبت اطلاعات اختلافاتی وجود دارد به همین جهت درباره ی شیوه ثبت اطلاعات و رمزگذاری آن هنوز تصمیم گیری قطعی نشده است.

ساراشکری – خبرنگار پارلمانی صبح اقتصاد