اخلال در صحن علنی بهارستان
اخلال در صحن علنی بهارستان
به گزارش خبرنگار پارلمانی روزنامه صبح اقتصاد، نشست علنی صبح امروز بیست و دوم مهرماه با حضور بیش از دو سوم نمایندگان آغاز شد که به مهم ترین رویدادهای آن می پردازیم.

اخلال در صحن علنی بهارستان به دلیل اعتراض شمالی ها

به گزارش خبرنگار پارلمانی روزنامه صبح اقتصاد، نشست علنی صبح امروز بیست و دوم مهرماه با حضور بیش از دو سوم نمایندگان آغاز شد که به مهم ترین رویدادهای آن می پردازیم.

  • استیضاح وزیر نیرو تقدیم هیات رییسه مجلس شد

احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر در حاشیه نشست علنی امروز در میان خبرنگان آمد واز تقدیم طرح استیضاح اردکانیان وزیرنیرو به دلایلی چون کوتاهی در مدیریت منابع آب سطحی و زیرزمینی کشور، عدم رعایت عدالت در توزیع و تامین آب شرب مردم، قطعی برق در دو سال اخیر،عدم رعایت اولویت‌های تامین آب کشورو… خبر داد.

  • سوال درباره ی آسیب های اجتماعی از وزیر کشور

رحمانی فضلی که برای پاسخگویی به سوال سمیه محمودی درباره ی دلایل عدم برنامه‌ریزی مناسب برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به بهارستان رفته بود، بعد از ارایه گزارشی درخصوص فعالیت های انجام شده در بخش هایی همچون مواد مخدر، طلاق، حاشیه نشینی، مناطق بحرانی و مفاسد اجتماعی با اشاره به موضوع طلاق افزود: امسال موفق شدیم رشد فزاینده طلاق را کاهش و در برخی از نقاط متوقف کنیم.

بعد از توضیحات مفصل وزیر کشور در باره ی  این موضوعات محمودی از پاسخ های وی قانع و از رای گیری در این خصوص منصرف شد.

  • کلیات طرح اصلاح تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری تصویب شد

مجلس همچنین با کلیات طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری را با ۱۶۲ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در صحن موافقت کرد.

  • اعتراض نمایندگان مازندران نسبت به انتقال آب خزر

برخی از نمایندگان شهرهای شمال کشور نسبت به انتقال آب خزر به بخش های مرکزی مانند سمنان واکنش نشان داده و اعتراض کردند. این نمایندگان با رفتن به جایگاه هیات رییسه وبا دردست داشتن برگه هایی حاوی پیام هایی چون: نه به انتقال آب دریای خزر، استیضاح وزیر نیرو فوری، مردم اجازه نابودی دریای خزر را نمی‌دهند، اعتراض خود را نشان دادند که این کار با واکنش ریاست جلسه مواجه شد و به اتمام رسید.

ساراشکری