ادامه اعتراضات لندنی‌ها علیه پلیس پس از قتل یک زن جوان
ادامه اعتراضات لندنی‌ها علیه پلیس پس از قتل یک زن جوان
شهروندان لندنی در ادامه اعتراضات خود علیه قتل یک زن جوان توسط یک مامور پلیس، روز دوشنبه نیز اقدام به برپایی راهپیمایی و تظاهرات گسترده‌ای کردند.

ادامه اعتراضات لندنی‌ها علیه پلیس پس از قتل یک زن جوان

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد معترضان لندنی که از خشونت مردان علیه زنان پس از قتل سارا اورارد زن جوان به دست یک مامور پلیس به شدت خشمگین بودند، روز دوشنبه در مقابل ساختمان های اداره پلیس، پارلمان و نخست وزیری انگلیس تجمع و تظاهرات کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع معترضان در برابر ساختمان پارلمان انگلیس در حالی برگزار شد که نمایندگان بحث و مذاکره درباره طرحی را آغاز کرده‌اند که به گفته مخالفان به پلیس قدرت و اختیارات بیشتری برای محدودکردن اعتراضات مسالمت آمیز خواهد داد.

معترضان پیش از تجمع در برابر ساختمان اسکاتلندیارد موجب متوقف شدن ترافیک در نزدیکی پل وست مینستر شدند.

سارا اورارد زن ۳۳ ساله بریتانیایی است که ۳ مارس ناپدید شد و بعدا بقایای جسد وی پیدا شد. پس از آنکه مشخص شد یک مامور پلیس لندن متهم اصلی قتل این زن جوان است، اعتراضات سراسری در پایتخت انگلیس شنبه شب به اوج خود رسید.

صدها نفر از معترضان نیز شنبه شب با تجمع در یک پارک در جنوب لندن قصد داشتند مراسم یادبودی را برای این زن برگزار کنند که با برخورد شدید نیروهای پلیس روبرو شدند.

تظاهرات کنندگان معترض علیه ماموران پلیس شعار سر می دادند: “ننگ بر شما”.

شبکه سی‌ان‌ان نیز گزارش داده است که “وین کوزنس” مامور پلیس لندن اصلی ترین مظنون به ربایش و قتل این زن جوان شناخته شده است.”ادامه اعتراضات لندنی‌ها علیه پلیس پس از قتل یک زن جوان”

وین کوزنس در سال ۲۰۱۸ میلادی به نیروی پلیس بریتانیا پیوسته و اخیرا در یگان حفاظت از ساختمان های پارلمانی و سفارتخانه های خارجی مشغول به خدمت شده بود.

  • منبع خبر : تسنیم