ادامه محدودیت‌های کرونایی در جاده‌ها/ جریمه ۳۰۰ هزار خودرو
ادامه محدودیت‌های کرونایی در جاده‌ها/ جریمه ۳۰۰ هزار خودرو
رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از تداوم محدودیت‌های تردد بین جاده‌ای و نیز ممنوعیت تردد شبانه خبر داد.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد سرهنگ احمد شیرانی درباره اینکه آیا به تغییر وضعیت کرونایی یکسری از شهرهای کشور به وضعیت نارنجی محدودیت‌های تردد همچنان اجرا می‌شود یا خیر گفت: محدودیت ترددی که شامل ممنوعیت ورود پلاک‌های غیر بومی و خروج پلاک‌های بومی بود همچنان ادامه دارد. البته تهران و البرز با توجه به پیوستگی که دارد به صورت پکپارچه دیده شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار صبح نیز برابر اعلام انجام شده در شهرهای نارنجی نیز علاوه بر شهرهای قرمز همچنان ادامه دارد.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از کاهش به طور متوسط ۴۰ درصدی ترددها در کل کشور از زمان اجرای محدودیت‌های کرونایی خبر داد و گفت: طی این دو هفته حدود ۳۰۰هزار خودرو نیز به دلیل عدم توجه به ممنوعیت های اعمال شده تردد جریمه شده اند.”ادامه محدودیت‌های کرونایی در جاده‌ها/ جریمه ۳۰۰ هزار خودرو”

شیرانی از مردم خواست که همچنان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه کرده و از تردد غیرضروری وانجام مسافرت در این ایام خودداری کنند.

متن کامل اطلاعیه شماره ۳ کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، بدین شرح است: در ابتدا بر خود وظیفه می‌دانیم به‌نمایندگی از خدمتگزاران شما در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از همراهی، همکاری و همدلی صمیمانه عموم مردم، اقشار مختلف، اصناف گوناگون و رسانه‌ها در آغاز اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها که از اول آذرماه آغاز شده تقدیر و تشکر نموده و ان‌شاءالله با استمرار این همراهی، همکاری و همدلی صمیمانه اهداف پیش‌بینی‌شده در طرح به‌صورت کامل محقق شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: همان‌گونه که قبلاً به استحضار ملت رسانده شده طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با سه وضعیت تعیین‌شده در شهرها (زرد، نارنجی و قرمز) تدوین شده است. از آنجا که از روز شنبه مورخ ۱۳۹۹٫۰۹٫۱۵ تغییرات جدید حاصل خواهد شد لذا موارد ذیل جهت تنویر و اطلاع مردم، صنوف و آحاد جامعه اعلام می‌شود: بر اساس تغییرات حاصله در وضعیت سه‌گانه شهرها از روز شنبه مورخ ۱۳۹۹٫۰۹٫۱۵ تعداد شهرهای زرد ۱۰۵ شهر، نارنجی ۲۷۹ شهر و قرمز ۶۴ شهر است که لیست آن به‌پیوست این اطلاعیه برای آگاهی عموم جامعه منتشر می‌شود.

ستاد ملی کرونا اعلام کرد، با توجه به محدودیت‌ها و الزامات تعیین‌شده در “طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها” و تغییرات حاصله در وضعیت شهرها، محدودیت‌هایی چون ممنوعیت ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی و قرمز، ممنوعیت ورود خودروهای شخصی پلاک بومی شهرهای نارنجی و قرمز به سایر شهرها، منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ لغایت ۴ صبح در شهرهای نارنجی و قرمز با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر، گروه‌های شغلی ۱ و ۲ در شهرهای نارنجی امکان فعالیت داشته،  همچنان برقرار است.

همچنین در شهرهای قرمز صرفاً گروه‌های شغلی ۱ مجاز به فعالیت هستند؛ ادارات و دستگاه‌های دولتی ضروری در شهرهای نارنجی، با تشخیص بالاترین مقام مسئول (در سطح ملی یا استان) نسبت به کاهش حضور تا یک‌سوم کارکنان و دستگاه‌های غیرضرور تا یک‌دوم کارکنان فعالیت می‌کنند.

براساس این گزارش، دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات ضروری و مرتبط با مأموریت‌های اصلی و مدیریت شهری در شهرهای قرمز با تشخیص بالاترین مقام مسئول (ملی یا استانی) نسبت به کاهش حضور کارکنان خود تا ۵۰ درصد و سایر ادارات غیرضرور تا یک‌سوم کاهش کارکنان فعالیت می‌کنند. برگزاری جلسات اداری در فضای سربسته شهرهای زرد حداکثر تا سقف ۳۰ نفر، در شهرهای نارنجی ۲۰ نفر و قرمز ۱۵ نفر، با رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی، انجام می‌شود.

همچنین همه مراکز آموزشی اعم از مدارس، دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی، آموزشگاه‌های خصوصی، حوزه‌های علمیه در شهرهای زرد، نارنجی و قرمز تعطیل بوده و خدمات به‌صورت غیرحضوری ارائه می‌شود. برپایی نمازهای جمعه، مراسم مذهبی و آیینی در شهرهای زرد، نارنجی و قرمز کماکان امکان‌پذیر نیست و مساجد صرفاً در شهرهای زرد می‌تواند فعالیت داشته باشد.

طبق اطلاعیه شماره ۳ ستاد ملی مقابله با کرونا، مشاغل گروه یک شامل موارد زیر می‌شود: کارخانه‌های تولیدی، مراکز صنعتی و معدنی، کشاورزی، شیلات و خدمات وابسته، مراکز زیرساختی و حیاتی، مراکز تأمین و توزیع آب، برق، گاز، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه و تهویه هوا، پالایشگاه‌ها و جایگاه‌های عرضه سوخت، حمل‌ونقل عمومی کالا و مسافرِ برون‌شهری شامل ریلی، هوایی، جاده‌ای و دریایی، حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری، ادارات و مراکز نظامی، انتظامی و امنیتی، امدادی و ستادی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشی‌ها و سبزی‌فروشی‌ها، میادین میوه و تره‌بار، مراکز تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات غذایی و خدمات وابسته، مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های لبنی نانوایی (تولید فراورده‌های نانوایی) و مراکز بهداشتی، درمانی، امدادی، اورژانس و تأمین آمبولانس دولتی و خصوصی.

  • منبع خبر : ایسنا