ادعای العربی الجدید درباره برگزاری دور چهارم مذاکرات تهران_ریاض
ادعای العربی الجدید درباره برگزاری دور چهارم مذاکرات تهران_ریاض
یک رسانه عربی در گزارشی به بیان جزئیاتی درخصوص مذاکرات ایران و عربستان پرداخت

به گزارش صبح اقتصاد یک رسانه عربی در گزارشی به بیان جزئیاتی درخصوص مذاکرات ایران و عربستان پرداخت.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری العربی الجدید مدعی شد که دور چهارم گفت وگوهای ایران و عربستان در تاریخ ۱۸ سپتامبر در بغداد با مشارکت دو هیات عالی رتبه از تهران و ریاض برگزار شده است.

این رسانه عربی مدعی شد که سعید ایروانی، معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در امور امنیت بین المللی و سیاست خارجی ریاست هیات ایرانی را برعهده داشت و در مقابل خالد الحمیدان، رئیس دستگاه اطلاعات عربستان در راس هیات سعودی بود.

در این گزارش آمده است که مذاکرات میان دو هیات ایرانی و سعودی با حضور مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق برگزار شده است و دو طرف در این دور از مذاکرات، گفت وگوهای قبلی میان دو کشور را بررسی کرده اند.

العربی الجدید به نقل از منابع آگاه ایرانی که نامی از آن ها فاش نشده مدعی شده است که طرف سعودی در مذاکرات با ایران بر مساله بحران یمن تمرکز دارد این درحالی است که طرف ایرانی بر موضع خود در این خصوص پافشاری می کند و به مذاکره کنندگان سعودی ابلاغ کرده که این امر نیازمند انجام گفت وگوی مستقیم میان ریاض و صنعا است.

در بخشی از این گزارش آمده است که هیات ایرانی به خالد الحمیدان اعلام کرده است که تهران آماده است که روند برگزاری این مذاکرات(ریاض-صنعا) را تسهیل بخشد.

منابع آگاه همچنین مذاکرات دوجانبه میان ایران و عربستان را درحال پیشرفت و مثبت توصیف کرده اند.

به گزارش ایسنا،طی دو روز گذشته نیز برخی فعالان فضای مجازی بدون اشاره به منبع خبر خود، از ملاقات دریابان شمخانی با «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی در بغداد خبر داده بودند.

یک منبع مطلع در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در این خصوص گفت: هیچ‌گونه ملاقات یا تماسی میان دریابان «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با مقامات عربستان سعودی انجام نشده و برنامه‌ای نیز در این رابطه وجود ندارد.