ادغام دو سیاه چاله در یک کهکشان
ادغام دو سیاه چاله در یک کهکشان
دو سیاه چاله در مرکز یک کهکشان دور افتاده در حال ادغام هستند.

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد “ادغام دو سیاه چاله در مرکز یک کهکشانستاره شناسان در حال ردیابی جت های درخشان ذرات پر انرژی هستند که به طور دوره ای مسیر خود را از طریق جهان و به سنسورهای موجود در زمین می چرخانند. تلسکوپ فضایی کپلر جدیدترین شعله های آتش در سال ۲۰۱۱ را به دست آورد. از آن زمان تاکنون دانشمندان دچار مشکل شدند.

سالها پیش ، دانشمندان تصور می كردند كه این شراره ها می توانند به وسیله یك سماوی عجیب و بی نظیر آسمانی ایجاد شوند – دو سیاه چاله فوق العاده ، كه در دو كهكشان مختلف به دام افتاده اند و در یكدیگر قرار دارند. آنهاه شیء کیهانی را”Spikey” نامیدند.

هرچند سیاه چاله های فوق العاده نزدیک و نزدیک به همدیگر می شوند. این شعله های پر انرژی ، که می تواند از تلسکوپ هایی در مدار زمین دیده شود ، نشان می دهد که سیاهچاله های فوق العاده بزرگ واقعاً در یک دوره با هم برخورد می کنند. ستاره شناسان انتظار دارند که این برخورد برای ۱۰۰۰۰۰ سال دیگر اتفاق نیفتد – یک چشم نجومی.

دانشمندان به لطف نظریه ای که در سال ۲۰۱۷ توسط دو اخترفیزیکال هاروارد در سال ۲۰۱۷ مطرح شده اند ، گرد و غبار بین ستاره ای را گشتند. آنها پیشنهاد کردند که به دلیل لنزهای گرانشی ، هنگام ملاقات با نور به سمت یک ادغام فرضی خم شود و اطراف این ویژگی ، جت درخشان از ذرات پر انرژی را بفرستد. روزنان دی استفانو هاروارد به Science American گفت ، “این یک امضای بسیار مشخص است.” متأسفانه ، شراره ها تا حد زیادی غیرقابل پیش بینی هستند.