سفیر آفریقای جنوبی در ایران خواستار ارتباط متقابل اقتصادی با تجار ایرانی است
سفیر آفریقای جنوبی در ایران خواستار ارتباط متقابل اقتصادی با تجار ایرانی است

سفیر آفریقای جنوبی در ایران از تمایل این کشور به دسترسی به جاده ابریشم و ارتباط متقابل اقتصادی با تجار ایرانی خبر داد.  ویلیام مکس فلمن وایتد با حضور در اتاق بازرگانی زنجان و در دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی استان زنجان، اظهار داشت: اتاق بازرگانی زنجان فرصت خوبی برای بازدید و آشنایی با […]

آفریقای جنوبی

سفیر آفریقای جنوبی در ایران از تمایل این کشور به دسترسی به جاده ابریشم و ارتباط متقابل اقتصادی با تجار ایرانی خبر داد.

 ویلیام مکس فلمن وایتد با حضور در اتاق بازرگانی زنجان و در دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی استان زنجان، اظهار داشت: اتاق بازرگانی زنجان فرصت خوبی برای بازدید و آشنایی با پتانسیل‌های این استان در حوزه اقتصادی فراهم کرد و این می‌تواند زمینه ارتباط متقابل باشد.

وی با اشاره به این‌که «ایجاد رابطه موفق اقتصادی نیاز به شناخت متقابل و دقیق طرفین از یکدیگر دارد»، تصریح کرد: ایران و آفریقای جنوبی مشترکات تاریخی و سیاسی دارند؛ شما رهبری امام خمینی (ره) را داشتید و ما رهبری نلسون ماندلا را در کارنامه سیاسی کشور خود داریم.

وی درباره برخی از مشخصات آفریقای جنوبی گفت: این کشور ۵۶ میلیون نفر جمعیت دارد که به ۱۱ زبان مختلف صحبت می‌کنند. مواد معدنی، مواد شیمیایی و محصولات غذایی صادر می‌کنیم و زمانی تا ۷۰ درصد نفت مورد نیاز خود را از ایران می‌خریدیم.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران با اشاره به این‌که «در حال حاضر شرکایی از چین و آمریکا در آفریقای جنوبی داریم و در مواردی هم صنعت ما از تولید محصولات ارزان‌قیمت که برخی از کشورهایی که شما هم می‌شناسید، متضرر شده»، افزود: تحریم‌های اعمال شده علیه ایران فقط برای شما مشکل ایجاد نکرد، بلکه وقتی مشکل تحریم به وجود می‌آید ما هم به واسطه این مسئله ضرر می‌بینیم.

وی با تاکید بر این‌که «علاقه داریم به جاده ابریشم وصل شویم»، خاطرنشان کرد: قطعا ایران هم تمایل به برقراری رابطه اقتصادی با آفریقای جنوبی دارد و این امر نیاز به فعالیت و سرمایه‌گذاری مشترک دارد و قطعا صادرات مواد معدنی به صورت خام در امر تجارت اقتصادی مسئله مورد تایید هیچ کشوری نخواهد بود.