ارتش سوریه مهیای عملیات گسترده در شمال این کشور می‌شود
ارتش سوریه مهیای عملیات گسترده در شمال این کشور می‌شود

منابع سوری از آماده شدن ارتش این کشور برای انجام عملیاتی گسترده به منظور تامین امنیت حومه شمال شرقی لاذقیه در مجاورت جسرالشغور در غرب استان ادلب، خبر دادند. یک منبع سوری به اسپوتنیک اعلام کرد: ارتش سوریه در حال مهیا شدن برای حمله زمینی گسترده از چند محور به منظور تامین امنیت کامل حومه […]

منابع سوری از آماده شدن ارتش این کشور برای انجام عملیاتی گسترده به منظور تامین امنیت حومه شمال شرقی لاذقیه در مجاورت جسرالشغور در غرب استان ادلب، خبر دادند.

یک منبع سوری به اسپوتنیک اعلام کرد: ارتش سوریه در حال مهیا شدن برای حمله زمینی گسترده از چند محور به منظور تامین امنیت کامل حومه شمال شرقی لاذقیه که در مجاورت جسر الشغور در غرب ادلب قرار دارد، است.

این منبع بیان کرد: از زمان یورش تروریستها به مواضع ارتش سوریه در روستای نواره در حومه لاذقیه، تصمیم نظامی در واکنش به این یورش و پایان دادن به سیطره گروههای مسلح بر این منطقه که از نظر جغرافیایی با منطقه جسر الشغور متصل است، گرفته شد.

منبع سوری اعلام کرد: بازپس گیری حومه لاذقیه و حومه شمال غربی حماه و گشودن راه حلب-لاذقیه و برقراری امنیت حومه شمال غربی حماه و شمال شرقی لاذقیه سبب می شود که ارتش سوریه با ادامه پیشروی بتواند بر منطقه جسرالشغور تا شهر اریحا با هماهنگی نیروهایی که در حومه جنوب غربی حلب هستند، مسلط شود به ویژه که نیروهایی که در این منطقه قرار دارند، نقش مهمی در پیشروی به سوی مناطق تحت کنترل گروههای مسلح ایفا خواهند کرد.

این منبع سوری افزود: شناسایی لازم منطقه با همکاری دوستان روس انجام شده و اهداف عملیات نظامی مشخص شده و قرار است که محورهای عملیاتی از حومه شمالی شرقی لاذقیه و از منطقه جورین در دورترین نقطه در شمال غربی حماه شروع شود. حملات پهپادی از مناطق تحت سیطره گروههای مسلح به پایگاه حمیمیم سبب تسریع در اتخاذ تصمیم عملیات نظامی شده است.

از سوی دیگر گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه محور الحداده و تردین در حومه شمالی لاذقیه و مناطقی در شهرک کفرزیتا واقع در شمال حماه را هدف قرار داده اند.

منابع سوری از انفجارهای متوالی ناشی از هدف قرار دادن مواضع گروههای مسلح در اللطامنه  کفرزیتا و اراضی کشاورزی اطراف از سوی ارتش سوریه خبر دادند.

این در حالی است که روزنامه الوطن سوریه در گزارشی اعلام کرد که ترکیه در راستای نجات ادلب از حمله احتمالی ارتش سوریه تلاش خواهد کرد.