آماده باش ارتش ونزوئلا برای مقابله با تهدیدات آمریکا
آماده باش ارتش ونزوئلا برای مقابله با تهدیدات آمریکا

  رئیس جمهور ونزوئلا از ارتش خواسته است تا برای دفاع از کشور در برابر تهدیدات آمریکا آماده باشد. به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که جنگ لفظی بین نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تشدید شده است، مادورو از ارتش خواسته است تا برای مقابله با تهدیدات واشنگتن […]

ونزوئلا

 

رئیس جمهور ونزوئلا از ارتش خواسته است تا برای دفاع از کشور در برابر تهدیدات آمریکا آماده باشد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که جنگ لفظی بین نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تشدید شده است، مادورو از ارتش خواسته است تا برای مقابله با تهدیدات واشنگتن کاملا آماده باشد.

مادورو که در یک مانور نظامی در شهر ماراکای شرکت کرده بود، به فرماندهان ارتش تعهد و وظیفه بزرگ آنها برای دفاع از کشور را یادآوری کرده است.

مادورو گفت: ما به طور بی شرمانه‌ای از سوی جنایتکارترین امپراطوری که تاکنون وجود داشته، تهدید شده‌ایم و ما این وظیفه را داریم تا خودمان را برای تضمین صلح آماده کنیم.

اظهارات مادورو ۲ روز پس از آن است که ترامپ با صدور فرمانی، برخی دیگر از مقام های ونزوئلا را در فهرست ممنوعیت سفر به آمریکا قرار داده است. آمریکا در ماه اوت نیز سرمایه گذاری جدید موسسات مالی این کشور در ونزوئلا را ممنوع کرده بود.

آمریکا همچنین مادورو و ۲۰ مقام ارشد ونزوئلا را با تحریم مالی مجازات کرده است.

ترامپ گفته است، دولت آمریکا حاضر است تا تدابیر بیشتری را علیع مادورو اعمال کند اگر وی به مسیر حکومت اقتدارگرایانه اش ادامه دهد.

ترامپ در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل نیز تاکید کرد: شرایط و اوضاع ونزوئلا اصلا قابل قبول نیست. من خواستار احیای کامل دموکراسی و آزادی های سیاسی در ونزوئلا هستم.