ارزان‌ترین کشور برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری
ارزان‌ترین کشور برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری
پس از عبور از بحران کرونا، اکثر کشورهای جهان، از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بین‌المللی دعوت می‌کنند تا به آن‌ها اقامت دائم و در نهایت شهروندی کشورشان را بدهند. از آنجایی که هزینه‌های زندگی در اکثر کشورهای جهان‌ سومی، به‌شدت افزایش یافته، بسیاری از سرمایه‌گذاران به فکر مهاجرت و دریافت اقامت و شهروندی کشورهای توسعه‌یافته‌تر افتاده‌اند. با این کار، علاوه‌بر حفظ سرمایه و سود بسیار خوب، از مزایای بسیاری نیز بهره‌مند خواهند شد.

ارزان‌ترین کشور برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد در این بین، برخی کشورها ارزان‌ترین برنامه‌های سرمایه‌گذاری را دارند. به همین دلیل در ادامه این مطلب، ارزان‌ترین کشور برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری به‌همراه حداقل سرمایه مورد نیاز آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

معرفی ۸ تا از ارزان‌ترین کشورها برای سرمایه‌گذاری

بسیاری از افراد، مخصوصا جوان‌ها، در آرزوی مهاجرت به کشوری دیگر و داشتن یک زندگی بدون استرس هستند. همچنین بسیاری از دولت‌ها فهمیده‌اند که آینده اقتصاد کشورشان، در گرو سرمایه‌گذاری ثروتمندان و افراد خارجی علاقه‌مند به کارآفرینی است.

 

از این رو اکثر کشورهای جهان، برنامه‌های سرمایه‌گذاراری و ویزای طلایی را به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بین‌المللی، ارائه می‌دهند. در این بین برخی کشورها، شرایط ارزان‌تر و آسان‌تری نسبت به سایر دارند. در زیر، فهرست ۸تایی از ارزان‌ترین کشورها برای سرمایه‌گذاری و دریافت اقامت دائم از این طریق را معرفی خواهیم کرد:

 

۱- کانادا (Canada)

۲- دومینیکا (Dominica)

۳- آنتیگوا و باربودا (Antigua and Barbuda)

۴- قبرس (Cyprus)

۵- مالتا (Malta)

۶- ترکیه (Türkiye)

۷- مقدونیه شمالی (North Macedonia)

۸- سنت لوسیا (St. Lucia)

 

سرمایه‌گذاری در کانادا

کانادا سرزمین فرصت‌هاست و به‌ همین دلیل، برنامه‌های سرمایه‌گذاری و کارآفرینی بسیاری را ارائه می‌دهد. علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری و مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی، می‌توانند از این طریق، اقامت دائم این کشور را به‌دست آورند. همچین پس از گذشت ۵ سال، برای دریافت شهروندی اقدام کرده و با اخذ پاسپورت کانادا به بیش از ۱۸۰ کشورجهان بدون نیاز به ویزا، سفر کنند.

✔ مبلغ مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری: بین ۱۰۰,۰۰۰ الی ۳۵۰,۰۰۰ دلار کانادا

مدت زمان دریافت شهروندی: حدود ۳ ماه

سرمایه‌گذاری در دومینیکا

دومینیکا، یکی از ارزان‌ترین و معتبر‌ترین پاسپورت‌های جهان را دارد. افراد می‌توانند از طریق سرمایه‌گذاری و پرداخت مبلغی به دولت دومینیکا، شهروند این کشور شده و پاسپورت آن را دریافت کرده و به ۱۴۵ کشور جهان بدون دریافت ویزا، سفر کنند.

✔ مبلغ مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری: ۱۰۰,۰۰۰ دلار (در بخش صندوق دولتی) یا ۲۰۰,۰۰۰ دلار (در املاک و مستغلات)

مدت زمان دریافت شهروندی: حدود ۳ ماه

سرمایه‌گذاری در آنتیگوا و باربودا

آنتیگوا و باربودا، جزیره‌ای سرسبز با ۳۶۵ ساحل تمیز، شفاف و فیروزه‌ای است که مکانی جذاب برای زندگی یا داشتن خانه دوم به حساب می‌آید. این جزیره، ارتباط هوایی خوبی با آمریکای شمالی و اروپا دارد. با دریافت پاسپورت آنتیگوا و باربودا، بدون دریافت ویزا، به حدود ۱۵۰ کشور دنیا از جمله منطقه شنگن اروپا، هنگ کنگ و بریتانیا و … می‌توان سفر کرد.

✔  مبلغ مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری: ۲۳۰,۰۰۰ دلار

مدت زمان دریافت شهروندی: ۵ ماه

سرمایه‌گذاری در قبرس

قبرس یکی از قدیمی‌ترین کشورهای جهان است که گزینه‌های سرمایه‌گذاری متنوع و ارزان قیمتی را ارائه می‌دهد. در طول سال‌ها، دولت برنامه خود را کامل کرده است و اکنون، قبرس یکی از رقابتی‌ترین برنامه‌های شهروندی را در جهان دارد. یکی از بهترین موارد برای سرمایه‌گذاری در قبرس، خرید ملک است  که شرایط زیر را دارد:

✔  مبلغ مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری: ۳۰۰,۰۰۰ یورو

مدت زمان دریافت شهروندی:  ۶ ماه

سرمایه‌گذاری در مالتا

مالتا یکی از ارزان‌ترین کشورهای اروپایی است که برنامه‌های سرمایه‌گذاری متنوعی را ارائه می‌دهد. به‌عنوان مثال، حتی با اجاره یک خانه در مالتا، می‌توانید شهروندی این کشور را به‌دست آورید.

✔  مبلغ مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری: ۱۶,۰۰۰ یورو

مدت زمان دریافت شهروندی: ۶ ماه

سرمایه‌گذاری در ترکیه

جالب است بدانید که نیمی از ترکیه در اروپا و نیمی از آن در آسیا واقع شده است. به همین دلیل این کشور، یک مرکز تجاری بین قاره‌ای به‌حساب می‌آید. این کشور دارای شهرهای مدرن شلوغ، سواحل خیره کننده مدیترانه‌ای و تاریخ و فرهنگ بسیار غنی است. همچنین شهروندان ترکیه می‌توانند به حدود ۱۱۰ مقصد از جمله ژاپن و سنگاپور بدون ویزا سفر کنند.

✔  مبلغ مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری: ۴۰۰,۰۰۰ یورو

مدت زمان دریافت شهروندی: ۳ الی ۵ ماه

سرمایه‌گذاری در مقدونیه شمالی

مقدونیه شمالی در جنوب شرقی اروپا واقع شده و دارای رودخانه‌های زیبا، مناطق کوهستانی و سرسبز، احاطه شده است. برنامه‌های سرمایه‌گذاری این کشور، ارزان‌ترین ویزای طلایی را در اروپا ارائه می‌دهد. با دریافت شهروندی مقدونیه شمالی، می‌توانید در یک کشور دارای درآمد متوسط رو به ​​بالا، فرهنگ دوستانه و مهمان‌نواز و مالیات منطقی، مشغول کار و زندگی شوید. همچنین با اخذ پاسپورت کشور مقدونیه شمالی، می‌توانید بدون ویزا به بیش از ۱۲۰ مقصد از جمله منطقه شنگن اروپا، هنگ کنگ و ترکیه سفر کنید.

✔  مبلغ مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری: ۲۰۰,۰۰۰ دلار

مدت زمان دریافت شهروندی: ۲ الی ۵ ماه

 

سرمایه‎گذاری در سنت لوسیا

سنت لوسیا، در شرق دریای کارائیب واقع شده و به جنگل‌های بارانی سرسبز و سواحل جادویی‌اش معروف است. شهروندان سنت لوسیا می‌توانند به بیش از ۱۴۰ کشور دنیا، از جمله منطقه شنگن اروپا، بدون نیاز به ویزا، سفر کنند. همچنین این کشور، یکی از ارزان‌ترین ویزاهای طلایی را دارد که موقعیت خوبی برای سرمایه‌گذاری به‌حساب می‌آید.

✔  مبلغ مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری: ۲۴۰,۰۰۰ دلار

مدت زمان دریافت شهروندی: ۹ الی ۱۲ ماه

جمع‌‍بندی

در این مقاله در خصوص ارزان‌ترین کشور برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری صحبت کردیم و ۸ مورد از آن‌ها را معرفی کردیم. همان‌طور که گفتیم، سرمایه‌گذاران به دلیل نیاز به آزادی بیشتر، حفظ سرمایه، افزایش سوددهی و مزایا بسیار دیگر از جمله پاسپورت ارزشمند، در کشورهای دیگر سرمایه‌گذاری می‌کنند.

 

توجه داشته باشید که سرمایه‌گذاری در هر یک از کشورهای بالا، نیاز به تحقیق و تفکر فراوان دارد و این مقاله تنها جهت معرفی نوشته شده است. بنابراین، اگر شما هم به فکر مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری هستید، فکر، تحقیق و کمک از یک وکیل یا موسسه مهاجرتی را فراموش کنید.