ارزش معاملات فرابورس ایران افزایش یافت
ارزش معاملات فرابورس ایران افزایش یافت

سهامداران در مجموع دو بازار اول و دوم فرابورس اقدام به جابه‌جایی ۱۵۷ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۳۵۲ میلیارد ریال کردند که نماد شرکت ذوب آهن با مبادلاتی در حجم ۸۷ میلیون سهم به ارزش بیش از ۷۷ میلیارد ریال در صدر این دو بازار ایستاد و بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را […]

فرابورس

سهامداران در مجموع دو بازار اول و دوم فرابورس اقدام به جابه‌جایی ۱۵۷ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۳۵۲ میلیارد ریال کردند که نماد شرکت ذوب آهن با مبادلاتی در حجم ۸۷ میلیون سهم به ارزش بیش از ۷۷ میلیارد ریال در صدر این دو بازار ایستاد و بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را از آن خود کرد.

در نخستین روز معاملاتی بازار فرابورس ایران بیش از ۲۴۰ میلیون ورقه بهادار به ارزش یک‌هزار و ۳۵۲ میلیارد ریال دادوستد شد که نسبت به آخرین روز کاری در هفته قبل با کاهش حجم در مقابل افزایش ارزش معاملات همراه بود.

به نقل از  فرابورس ایران، امروز دوشنبه ۱۰ مهرماه علاوه بر چند بازگشایی نماد و اوراق، پذیره‌نویسی سهام جدید شرکت گروه اقتصادی کرمان خودرو در بازار فرابورس ادامه یافت.

سهامداران همچنین در مجموع دو بازار اول و دوم فرابورس، اقدام به جابه‌جایی ۱۵۷ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۳۵۲ میلیارد ریال کردند که نماد شرکت ذوب آهن با مبادلاتی در حجم ۸۷ میلیون سهم به ارزش بیش از ۷۷ میلیارد ریال در صدر این دو بازار ایستاد و بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را از آن خود کرد.

درج شرکت کارخانه چینی ایران در تابلو ج بازار پایه

در مجموع سه تابلو معاملاتی بازار پایه نیز سهامداران ۸۱ میلیون سهم به ارزش ۱۲۱ میلیارد ریال دست به دست کردند. در تابلو ب بازار پایه روز جاری نماد معاملاتی شرکت‌های پشم‌ بافی توس و مجتمع سیمان غرب آسیا بازگشایی شدند.

همچنین مطابق با اطلاعیه سرپرست پذیرش فرابورس شرکت کارخانه چینی ایران با نماد معاملاتی «کچینی» در فهرست نرخ‌های فرابورس در تابلو ج بازار پایه درج شد. این شرکت در گروه کاشی و سرامیک، زیرگروه تولید گل و سرامیک ساختمانی قرار داشته و با موافقت کمیته درج فرابورس از امروز ۱۰ مهرماه در تابلو ج بازار پایه درج شده است.

مبادله بیش از ۸۰۶ میلیارد ریال در بازار اوراق با درآمد ثابت

سرمایه‌گذاران بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز میزبان مبادله نزدیک به ۸۳۰ هزار ورقه به ارزش بیش از ۸۰۳ میلیارد ریال قرار گرفتند. اسناد خزانه اسلامی با نماد «سخاب۴» با دادوستد ۱۸۰ هزار ورقه به ارزش حدود ۱۷۲ میلیارد ریال بالاترین رقم حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. نماد معاملاتی اوراق مرابحه شرکت واسط مالی بهمن یکم در نماد «صشرق۹۹۱»، پس از پرداخت بهای اقساط سه ماهه اوراق بازگشایی شد.

در تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز قیمت تسه‌ها از ۷۲۸ هزار تا ۷۹۱ هزار ریال در نوسان بود و در مجموع ۶۹ هزار ورقه به ارزش بیش از ۵۱ میلیارد ریال در این تابلو دست به دست شد.

در نهایت شاخص کل فرابورس نیز با تن دادن به افت ۱۲ واحدی به ارتفاع ۹۴۸ واحدی نزول کرد که عمده بار منفی بر آیفکس از جانب نمادهای «هرمز»، «ذوب»، «مارون»، «زاگرس»، «میدکو»، «شاوان» و «سرچشمه» تا سطح حداکثر ۳ واحد رقم خورد.