ارسال اساسنامه کمیته ملی المپیک به IOC تا ۱۰ روز دیگر
ارسال اساسنامه کمیته ملی المپیک به IOC تا ۱۰ روز دیگر

به گفته دبیرکل کمیته ملی المپیک اساسنامه این کمیته بعد از اعمال تغییرات لازم و جمع‎بندی نهایی و حداکثر تا ۱۰ روز دیگر برای کمیته بین‎المللی المپیک ارسال می‎شود. به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد شاهرخ شهنازی  با اشاره به بررسی دوباره اساسنامه کمیته ملی المپیک در نشست هیات اجرایی که روز گذشته برگزار شد، در […]

به گفته دبیرکل کمیته ملی المپیک اساسنامه این کمیته بعد از اعمال تغییرات لازم و جمع‎بندی نهایی و حداکثر تا ۱۰ روز دیگر برای کمیته بین‎المللی المپیک ارسال می‎شود.

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد شاهرخ شهنازی  با اشاره به بررسی دوباره اساسنامه کمیته ملی المپیک در نشست هیات اجرایی که روز گذشته برگزار شد، در مورد روند آن برای تاییدیه نهایی توضیح داد و گفت: این اساسنامه پیش از مجمع کمیته ملی المپیک در اختیار کمیته بین المللی المپیک قرار گرفته بود. آن زمان مسئولان IOC یکی، دو اظهارنظر روی اساسنامه ارسالی داشتند. البته اینگونه تاکید داشتند که این اظهارنظرها مقدماتی بوده و قطعی نیست.

وی با یادآوری اینکه مجمع سه شنبه گذشته کمیته ملی المپیک در مورد اساسنامه و طی شدن مسیر قانونی آن برای تصویب نهایی در ایران و خارج از ایران به هیات اجرایی تفویض اختیار داد، خاطرنشان کرد: بر اساس این تفویض اختیار روز گذشته مجددا اساسنامه را در هیات اجرایی مورد بررسی قرار دادیم تا طی روزهای آینده در مورد تغییرات آن به جمع بندی برسیم. کمیسیون مدیریت و برنامه ریزی در این زمینه و برای جمع بندی نهایی همکاری دارد تا هر چه زودتر بتوانیم نتایج بررسی ها را تکمیل و برای IOC ارسال کنیم.

سخنگوی هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در مورد حق رای دبیرکل و خزانه دار نیز گفت: قرار بر این است تا در این زمینه با کمیته بین المللی المپیک مذاکره داشته باشیم. این کمیته در اظهارنظر اولیه خود که بر مقدماتی بودن آن تاکید داشت و اینکه قطعی به حساب نمی آید، برای این دو پست در صورت تایید در هیات اجرایی حق رایی قائل نشده بود اما باید ببینیم کمیته بین المللی المپیک چقدر روی این موضوع اصرار دارد. البته که برای کمیته بین المللی المپیک، مجمع و نظرات آن از هر مسئله دیگری مهمتری است و حالا هم از نظر هیات اجرایی که از طرف مجمع تفویض اختیار گرفته، دبیرکل و خزانه دار باید حق رای داشته باشند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک تاکید کرد: در این مورد و سایر موارد پیشنهادی طی روزهای آینده به جمع رسیده و حداکثر تا ۱۰ روز آینده اساسنامه پیشنهادی را برای کمیته بین المللی المپیک ارسال می کنیم.

به گفته شهنازی، اساسنامه کمیته بین المللی المپیک همزمان با ارسال به IOC برای هیات دولت نیز ارسال خواهد شد. /مهرنیوز