اروپایی‌ها هیچ اقدام عملی ‌برای اجرای تعهداتشان در برجام ‌انجام ندادند
اروپایی‌ها هیچ اقدام عملی ‌برای اجرای تعهداتشان در برجام ‌انجام ندادند
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهای صنعت هسته‌ای در بُعد داخلی بر آغاز گام پنجم کاهش تعهدات برجامی تأکید کرد و گفت: اروپایی‌ها هیچ اقدام عملی ‌برای اجرای تعهداتش در برجام ‌انجام ندادند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: اروپایی‌ها هیچ اقدام عملی ‌برای اجرای تعهداتشان در برجام ‌انجام ندادند

به گزارش خبرگزاری صبح اقتصاد، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهای صنعت هسته‌ای در بُعد داخلی بر آغاز گام پنجم کاهش تعهدات برجامی تأکید کرد و گفت: اروپایی‌ها هیچ اقدام عملی ‌برای اجرای تعهداتش در برجام ‌انجام ندادند.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پیشوا، با اشاره به دستاوردهای گام چهارم کاهش تعهدات برجامی اظهار داشت: کاهش تعهدات برجامی راهبرد درستی در برخورد با برجام است که به‌عقیده بنده دیر شروع شد.

وی با اشاره به اهداف کاهش تعهدات برجامی تصریح کرد: هدف از گام‌های کاهش تعهدات برجامی این است که در طرف مقابل تغییر رفتار ایجاد کند و دلیل برداشتن این گام‌ها اعتراض به عدم انجام تعهدات طرف مقابل و اجبار طرف مقابل به انجام تعهدات خود است بنابراین اگر هدف ما تغییر رفتار در طرف مقابل و انجام تعهدات از طرف آ‌ن‌ها باشد تاکنون هیچ تأثیری در طرف مقابل نگذاشته و طرف مقابل به هیچ تعهدی عمل نکرده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر آغاز گام‌های بعدی در کاهش تعهدات برجامی افزود: هم گام سوم و هم گام چهارم به‌لحاظ داخلی و صنعت هسته‌ای ما دستاوردهای خوبی داشته است زیرا ما صنعت هسته‌‌ای خود را مجدداً فعال کرده‌ایم و محدودیت‌های تحقیقاتی برداشته شد ولی چون هدف این بوده که در طرف مقابل تغییر رفتار ایجاد کند چنین چیزی محقق نشده است بنابراین از لحاظ تغییر رفتار در طرف مقابل هیچ دستاوردی نداشته است.

نقوی حسینی سپس با اشاره به پیش‌بینی‌ها درباره واکنش‌های بعدی اروپایی‌ها در باره برجام بیان کرد: با بررسی روند رفتار اروپایی‌ها به این نتیجه رسیده‌ام که اروپایی‌ها هیچ اقدام عملی را برای تعهدات خود انجام نخواهند داد، بنابراین ما از همین الآن باید گام‌های پنجم، ششم و هفتم کاهش تعهدات برجامی را هم طراحی کنیم چرا که تاکنون هیچ یک از گفت‌وگو‌ها و قول و قرارهای طرف اروپایی انجام نشده است.

  • منبع خبر : تسنیم