اروپا از نظر روابط اقتصادی دارای منافع غیرقابل انکاری درایران است
اروپا از نظر روابط اقتصادی دارای منافع غیرقابل انکاری درایران است

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران گفت: اروپا از نظر روابط اقتصادی دارای منافع غیرقابل انکاری در ایران است و با وجود ایران، دسترسی آنها به بازارهای منطقه آسان تر خواهد شد.    غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران صبح امروز (شنبه) در حاشیه دومین روز از کنفرانس بین المللی احزاب […]

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران گفت: اروپا از نظر روابط اقتصادی دارای منافع غیرقابل انکاری در ایران است و با وجود ایران، دسترسی آنها به بازارهای منطقه آسان تر خواهد شد.  

 غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران صبح امروز (شنبه) در حاشیه دومین روز از کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی با حضور در جمع خبرنگاران درباره اختصاص یک و نیم میلیارد دلار از سوی فرانسه برای کمک به صادرکنندگان این کشور و خریداران ایرانی خدمات و کالاهای فرانسوی اظهار داشت: اروپا از نظر روابط اقتصادی هم دارای منافع غیرقابل انکاری در ایران است و هم با وجود ایران، دسترسی شان به بازارهای منطقه آسان تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایران بر مواضع اصولی خود کاملا پایبند است و خواهد بود، تصریح کرد: این موضوع هم در مورد مسائل اقتصادی و هم دیپلماسی اقتصادی از طرف فعالان اقتصادی مورد توجه است.

شافعی تصریح کرد: فکر می کنیم در شرایط موجود باید حضورمان در مجامع جهانی پررنگ تر از گذشته باشد و در جهت تقویت روابط اقتصادی به ویژه با کشورهای اروپایی فعالیت دو چندان داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مطمئنا اروپا در این زمینه به منافع خود خارج از اینکه دیگران چه نظری دارند، توجه می کند. اروپا از نظر روابط اقتصادی هم در ایران دارای منافع غیرقابل انکاری است؛ از این نظر، تقویت روابط با ایران برنامه ای استراتژیک برای سایر کشورها در جهت دسترسی به اقتصاد منطقه است. در شرایط موجود فعالان اقتصادی با تمام توان به دنبال بالا بردن همکاری های اقتصادی با تمام کشورها از جمله اروپا هستند.

وی گفت: مساله ای هم که فرانسه اعلام کرده، راه گشای جدیدی است برای اینکه صادر کنندگان ایرانی بتوانند از این موقعیت استفاده مناسبی داشته باشند و دیگر کار به گذشته نمی تواند برگردد.