از عملکرد مثبت دولت سیزدهم در کنترل کرونا تا حضور قاطعانه در غائله برجام
از عملکرد مثبت دولت سیزدهم در کنترل کرونا تا حضور قاطعانه در غائله برجام
یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت سیزدهم توانست نمره قابل قبولی را در مواجهه با بیماری کرونا و کنترل آن در کارنامه خود ثبت کرده و در میدانی دیگر گام های با ثباتی را در تقویت روابط کشور با همسایگان و رفع تحریم‌ها بردارد.

به گزارش صبح اقتصاد یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت سیزدهم توانست نمره قابل قبولی را در مواجهه با بیماری کرونا و کنترل آن در کارنامه خود ثبت کرده و در میدانی دیگر گام های با ثباتی را در تقویت روابط کشور با همسایگان و رفع تحریم‌ها بردارد.

سید کریم حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد دولت سیزدهم بیان کرد: از نظر بنده دولت سیزدهم متفاوت‌تر از دولت دوازدهم و سایر دولت‌های قبل در صحنه حاضر شده است. در خصوص رویکردهای متمایز دولت سیزدهم می‌توان به موارد متعددی اشاره کرد اما از نظر بنده نتیجه این رویکردهای متفاوت و تاثیر آن بر زندگی مردم و منافع کشور بیشتر محل بحث است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم با رویکرد خوبی وارد صحنه خدمت شده است، درباره مواجهه دولت سیزدهم با کرونا اظهار کرد: یکی از گام‌های مثبت دولت سیزدهم، اقدامات خوب در کنترل بیماری کروناست. در بدو ورود دولت سیزدهم شیوع بیماری کرونا به شدت گسترده بود و آمار مرگ و میر بیماران نیز بالا بود ولی دولت توانست ورود خوبی در این حوزه داشته باشد و موفقیت خوبی را در کنترل این بیماری در کارنامه خود ثبت کرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت سیزدهم در حوزه مسکن نیز ورود کرد اما تاکنون نتایج ملموسی برای مردم در بخش مسکن دیده نمی‌شود. دولت سیزدهم صحبت‌های زیادی در خصوص ایجاد اشتغال کرد و علی‌رغم فرصت‌های شغلی ایجاد شده اما نتیجه ملموسی نیز در این حوزه دیده نمی‌شود. در حوزه معیشت دولت سیزدهم ورود خوبی داشت اما نتایج گام‌های برداشته شده آن طور که انتظار می‌رفت، نیست.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: این روزها شاهد گرانی کالاها و اقلامی هستیم که حتی بخشی از آنان مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی نبودند. فشارهای معیشتی بر مردم وارد شده است. دولت اقدامات خوبی را در این حوزه شروع کرد اما به دلیل اینکه بدنه مدیریتی دولت در برخی استانها دارای ایراد است به نتیجه مطلوب نرسیده است.

حسینی افزود: بنده نقطه قوت دولت سیزدهم را ارتباط با مردم می‌دانم، دولت سیزدهم ارتباطی همراه با شفافیت، صراحت و راستگویی با مردم دارد. اینکه ما بعضا نتیجه این ارتباط سالم با مردم را در برخی از حوزه ها نمی‌بینیم به معنای عدم صداقت دولتمردان نیست.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه چه موضوعی تلاش‌های دولت سیزدهم را تهدید می‌کند؟ تصریح کرد: به نظر بنده نقطه ضعف دولت سیزدهم و آنچه که از آن می‌توان به عنوان تهدید یاد کرد خدشه دار شدن اعتقاد مردم به صداقت دولت است. اگر دولت نتواند گام‌های مثبت خود را در قالب عملکرد در کف جامعه نشان دهد باور مردم به  دولت خدشه دار شده و این یک آفت برای دولت خواهد بود.

حسینی در ادامه درباره عملکرد دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی خاطرنشان کرد: از نظر بنده دولت سیزدهم اقدامات خوبی در حوزه سیاست خارجی داشته است. یکی از گام های مثبت دولت در حوزه سیاست خارجی تقویت ارتباط با همسایگان است. دولت سیزدهم کارهای خوبی را برای برقراری یک ارتباط سازنده با همسایگان انجام داده است و انتظار داریم این مسیر ادامه‌دار باشد.

وی در پایان گفت: در  زمینه مذاکرات برجام نیز دولت سیزدهم اقدامات قابل توجهی انجام داده است و مردم امروز انتظار دارند که غائله برجام با صرف نظر از نتیجه مثبت یا منفی آن تا یک زمان معینی به اتمام برسد تا کشور از گمانه زنی‌ها فاصله بگیرد. قطعا رفع تحریم ها خواست مردم و دولت است و دولت سیزدهم گام‌هایی را در مسیر رفع تحریم‌ها برداشته است و انتظار می‌رود این گام‌ها به نتیجه نهایی برسد.

  • منبع خبر : ایسنا