اسامی سهام بورس با بالاترین و پایین‌ترین رشد
اسامی سهام بورس با بالاترین و پایین‌ترین رشد
امروز سهامداران شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس، کشتیرانی جمهور اسلامی ایران و لیزینگ ایرانیان در بورس و معامله‌گران شرکت‌های کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان، سیمان لار سبزوار و پتروشیمی غدیر در فرابورس بیشترین سود را کسب کردند.

اسامی سهام بورس با بالاترین و پایین‌ترین رشد

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، امروز سهامداران شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس، کشتیرانی جمهور اسلامی ایران و لیزینگ ایرانیان در بورس و معامله‌گران شرکت‌های کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان، سیمان لار سبزوار و پتروشیمی غدیر در فرابورس بیشترین سود را کسب کردند.

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۴۰ هزار و ۴۱۷ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۲۸ هزار و ۵۳۷ واحد  به کار خود پایان داد و بیش از ۱۰میلیارد و ۹۵۲ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۹هزار و ۹۲۱ میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۳۲۹هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت.

بر این اساس سهامداران شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس، کشتیرانی جمهور اسلامی ایران و لیزینگ ایرانیان امروز بیشترین رشد قیمت را در بورس اوراق بهادار داشتند و در مقابل دارندگان سهام شرکت‌های گروه صنعتی سپاهان، آهنگری تراکتورسازی ایران و شیر پاستوریزه پگاه اصفهان بیشترین افت قیمت را تجربه کردند.

این گزارش می‌افزاید: در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۶۴۲ میلیون ورقه به‌ارزش ۹۱۷۹میلیارد تومان در ۵۷۰هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۳۵۱واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۱هزار و ۶۹۶واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز سهامداران شرکت‌های کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان، سیمان لار سبزوار و پتروشیمی غدیر بیشترین رشد را داشتند شرکت‌های عطرین نخ قم، داروسازی تولید دارو و صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.