استخدام سالانه ۴۰ هزار نفر در دستگاههای دولتی و نیروهای مسلح
استخدام سالانه ۴۰ هزار نفر در دستگاههای دولتی و نیروهای مسلح

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: سالانه ۳۰ هزار نفر در بخش های مختلف دولتی و ۱۰ هزار نفر در نیروهای مسلح استخدام می شوند.  جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان استخدامی و اداری کشور، امروز (دوشنبه، ۱۱ تیرماه) در دومین همایش ملی «جوانان و قانونگذاری» که به همت مرکز پژوهش های […]

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: سالانه ۳۰ هزار نفر در بخش های مختلف دولتی و ۱۰ هزار نفر در نیروهای مسلح استخدام می شوند.

 جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان استخدامی و اداری کشور، امروز (دوشنبه، ۱۱ تیرماه) در دومین همایش ملی «جوانان و قانونگذاری» که به همت مرکز پژوهش های مجلس برگزار می شود، یکی از ویژگی های بارز جامعه ایران را جوان بودن جمعیت آن دانست.

معاون رئیس جمهور در دولت دوازدهم افزود: جمعیت جوان ایران دارای ۳ ویژگی بارز است که تحصیل کرده بودن را باید اصلی ترین ویژگی عنوان کرد، این در حالی است که شاخصی در جهان با عنوان فراغت در تحصیل وجود دارد که براساس آن معمولا ۵۰ درصد دانشجویان به مرحله فارغ التحصیلی نمی رسند؛ اما در ایران درصد بسیار بالایی تحصیلات خود را به اتمام می رسانند و در ادامه متناسب با این تلاش درخواست درآمد و شغل دارند.

سیاسی و اهل فعالیت های مدنی و اجتماعی بودن؛ از دیگر ویژگی های جوانان ایران

وی در ادامه به توضیح دیگر ویژگی های جامعه جوان ایران پرداخت و افزود: این جامعه به صورت عرفی، سیاسی است که این ویژگی در دنیا کمتر مشاهده می شود ضمن آنکه آن ها بسیار در جریان های سیاسی تاثیرگذار هستند؛ به همین دلیل متناسب با میزان تاثیرگذاری مطالعات دارند همچنین باید فعالیت های عمیق مدنی و اجتماعی را به عنوان دیگر شاخص های اصلی جامعه جوان ایرانی معرفی کرد.

انصاری در ادامه توضیح داد: فعالیت مدنی و اجتماعی در جوامع دیگر حدودا از ۳۵ سال به بالا آغاز می شود؛ اما پایین بودن این فعالیت در ایران نشانه آگاهی و باهوش بودن جوانان است.

رئیس سازمان استخدامی و اداری کشور با تاکید بر اینکه به غیر از جوانان افراد در سنین دیگری جذب دولت نمی شوند، اظهار کرد: نیروهایی که برای دولت جذب می شوند از میان جوانان است ضمن اینکه تمام تلاش ما حفظ عدالت استخدامی و شایسته گزینی است.

سالانه ۳۰ هزار نفر در بخش های مختلف دولتی و ۱۰ هزار نفر در نیروهای مسلح استخدام می شوند

وی عنوان کرد: در طول سال در تمام بخش های حاکمیت بیشتر از ۴۰ نفر استخدام نمی شوند که ۳۰ هزار نفر در بخش های مختلف دولتی و مجریه و ۱۰ هزار نفر در نیروهای مسلح و نهادهای غیردولتی و بخش های دیگر حاکمیتی مشغول به کار می شوند در حالیکه درخواست ها برای استخدام ها چندین برابر این میزان است.

انصاری با یادآوری آزمون استخدامی سال جاری که در روز جمعه ۱۵ تیرماه برگزار می شود، گفت: در این آزمون استخدامی حدود ۱۸ هزار نفر امکان جذب داشتند؛ اما ۴۰۰ هزار نفر داوطلب این آزمون استخدامی شدند، بنابراین ظرفیت ها با نیازها هماهنگ نیست.

انصاری در خصوص تصدی جوانان در پست های مختلف مدیریتی، گفت: آنچه که باید برای تسهیل شرایط جهت جذب بیشتر جوانان در پست های مدیریتی اعم از قانونگذاری انجام گیرد، پیگیری می شود و رئیس جمهور نیز به این مهم تاکید دارد.

مردم و مسئولان هنوز به باور جوانان نرسیده اند

رئیس سازمان امور استخدامی کشور با اشاره به اینکه هر جوانی با داشتن ۲ سال تجربه کار می تواند اداره یک مجموعه پایه انسانی را برعهده بگیرد، گفت: مشکل بیشتر در حوزه فرهنگی است چرا که متاسفانه مردم و مسئولان به باور جوانان نرسیده اند و اگرچه ما برای به کارگیری زنان و مردان جوان در پست های مدیریتی تسهیلاتی در نظر می گیریم؛ اما بعد فرهنگی آن با وضع قوانین و تسهیلات رفع نخواهد شد شاید این یک ویژگی فرهنگی جامعه ایرانی است که برای نسل میانسال حق بیشتری قائل باشند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان استخدامی و اداری کشور با اعتقاد بر اینکه تغییر این نگاه نیازمند کار فرهنگی است، اضافه کرد: متاسفانه اصلاح مقررات نیز معمولا با مقاومت مدیران و جامعه روبه رو می شود، هرچند ما آمادگی اصلاح قانون را در صورت نیاز داریم.