استرالیا خواستار حفظ برجام است/ روابط خوبی با ایران داریم
استرالیا خواستار حفظ برجام است/ روابط خوبی با ایران داریم
وزیر خارجه استرالیا در اظهاراتی به تشریح مواضع کشورش در خصوص برجام و چرایی پیوستن آن به ائتلاف دریایی مورد نظر آمریکا در خلیج فارس پرداخت.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد  به نقل از صدای استرالیا، «ماریس پین» وزیر خارجه استرالیا در این رابطه گفت: دو موضوع کاملا از هم جدا هستند، استرالیا همچنان خواستار حفظ توافقنامه برجام از سوی همه طرف‌ها از جمله ایران است و این توافق را به رغم خروج آمریکا از آن هنوز بهترین توافق برای منطقه می‌داند. اما درعین حال استرالیا برای حفاظت از منافع ملی خود به ائتلاف واشنگتن در خلیج فارس پیوست چرا که استرالیایی‌ها از دولت انتظار داشتند که این اقدام صورت گیرد.

پین گفت: این دو موضوع از هم جدا بوده و هر کشوری تصمیمات خود را می‌گیرد و این که تصمیم مشابه اتخاذ نمی‌کنیم به این معنا نیست که رفتار غیرمعمولی داشته‌ایم.

پین در گفتگو با ای بی سی نیوز در پاسخ به این سوال که آیا این ائتلاف از کمپین فشار حداکثری ترامپ علیه ایران حمایت می‌کند ، گفت: استرالیا از دیپلماسی حمایت می کند.

وزیر خارجه استرالیا با بیان اینکه کانبرا با تهران روابط خوبی دارد گفت: این اظهارات را رد می کنیم که استرالیا توسط دونالد ترامپ به مرزهای یک درگیری با ایران کشیده شده است. ما با ایرانی‌ها  روابط خوب کاری داریم و به طور منظم با آنها در حال گفتگو هستیم، ما در ایران سفارت داریم و این چیزی است که برخی کشورها قادر به گفتن آن نیستند.

وی در عین حال علت پیوستن استرالیا به ائتلاف تحت رهبری آمریکا در خلیج فارس را آزاد نگه داشتن تردد دریایی در خاورمیانه و تنگه هرمز اعلام کرد.

  • منبع خبر : مهر