موسس واتس اپ از سمت خود استعفا داد
موسس واتس اپ از سمت خود استعفا داد

یکی از موسسان واتس اپ در پی اختلاف نظر درباره حفاظت از اطلاعات کاربران این پیامرسان از سمت خود کناره گیری کرد. به نقل از تلگراف، جان کوم یکی از موسسان پیامرسان واتس اپ اعلام کرده از سمت خود کناره گیری می کند. این خبر پس از آن منتشر شده که  گزارش هایی درباره اختلاف […]

یکی از موسسان واتس اپ در پی اختلاف نظر درباره حفاظت از اطلاعات کاربران این پیامرسان از سمت خود کناره گیری کرد.

به نقل از تلگراف، جان کوم یکی از موسسان پیامرسان واتس اپ اعلام کرده از سمت خود کناره گیری می کند.

این خبر پس از آن منتشر شده که  گزارش هایی درباره اختلاف او  با فیس بوک در خصوص اطلاعات شخصی و تلاش برای ضعیف کردن فرایند رمزگذاری ظهور کرد.

کوم در پستی در حساب کاربری خود در فیس بوک اعلام کرد: مدتی از این فضا دور می شوم تا به فعالیت های دلخواهم خارج از حوزه فناوری بپردازم. اما هنوز هم ازخارج شرکت واتس اپ را تشویق می کنم.

چند ساعت قبل از انتشار این خبر، واشنگتن پست گزارش داده بود کوم قصد دارد این پیامرسان را ترک کند. زیرا او درباره شیوه حفاظت از اطلاعات کاربران با گروه اختلاف داشته است.  این درحالی است که  بحث حفاظت از اطلاعات کاربران  پس از برملا شدن رسوایی سو استفاده از اطلاعات کاربران فیس بوک  پررنگ شده بود.

یکی از دلایل محبوبیت واتس آپ به دلیل اقدامات امنیتی آن بوده است. این شرکت در سال ۲۰۱۶ خدمت رمزگذاری «سر به سر» را  به کار گرفت. اما پس از ادغام با فیس بوک  این سیاست به طور کامل اجرا نشد. سال گذشته نیز فیس بوک شرایط خدمت پیامرسان را تغییر داد تا اجازه دسترسی به اطلاعات کاربران را فراهم کند.