استعفا جانسون منتفی است؟
استعفا جانسون منتفی است؟
نخست‌وزیر انگلیس می‌گوید قصد ندارد از بیم ناکامی در به کرسی نشاندن حرف خود درباره برگزیت، از مقامش کناره‌گیری کند.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفته است قصد ندارد با هدف پرهیز از اجبار برای به تعویق انداختن برگزیت، استعفا دهد.

جانسون می‌گوید با یا بدون حصول توافق، انگلیس را در ضرب‌الاجل ۳۱ اکتبر از اتحادیه اروپا خارج می‌کند حال آنکه پارلمان قانونی را تصویب کرده که به موجب آن وی موظف به درخواست از اتحادیه اروپا برای تمدید مهلت برگزیت است.

اما جانسون پیشتر گفته بود ترجیح می‌دهد بمیرد تا چنین درخواستی را مطرح کند.

وی این بار نیز در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال استعفا مدعی شد: خیر، متعهد شده‌ام که حزب (محافظه‌کار) و کشورم را در این شرایط دشوار رهبری کنم و به چنین کاری ادامه می‌دهم چون مسئولیت من است.

“براساس نظرسنجی موسسه یوگاو (YouGov) پس از وقایع روز سه شنبه در دیوان عالی انگلیس، تقریبا نیمی از مردم این کشور فکر می‌کنند که بوریس جانسون باید استعفا دهد.

طبق نتایج این نظر سنجی ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشته اند نخست وزیر باید استعفا دهد و تنها ۳۹ درصد گفته اند که خواهان ادامه کار او هستند.”

“استعفا برای جلوگیری از تحقیر شدن، تنها گزینه پیش روی نخست وزیر انگلیس خواهد بود.خست وزیر انگلیس در برگزاری انتخابات زودهنگام مصمم است. مجلس اعیان لایحه تعویق برگزیت از تاریخ سی و یکم ماه اکتبر را تایید نمی‌کند. از نظر بوریس جانسون تنها راه باقیمانده، برگزاری انتخابات است.بدترین گزینه‌های ممکن در برابر نخست وزیر انگلیس قرار دارند. جانسون تقریبا از تصویب این قانون در مجلس عیان مطمئن بود، اما حال که این قانون رد شد، وی تصور می‌کند که فقط این راه برایش باقی مانده است یا به کمیسیون اروپا نخواهد رفت و درخواست تعویق برگزیت نمی‌کند، یا این که به برگزاری انتخابات زودهنگام پیش از مهلت تعیین شده مبادرت می‌کند. در مجلس عوام تقریبا همه مخالفان علیه بوریس جانسون صف آرایی کرده اند. حزب کارگر، لیبرال – دمکرات ها، حزب ملی گرای اسکاتلند، همگی علیه جانسون هستند و تصمیم گرفته اند که به درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام رای مثبت ندهند. استعفا، تنها راهی است که برای بوریس جانسون باقی می‌ماند تا بیش از این تحقیر نشود. “

  • منبع خبر : مهر