توضیح وزیر ارتباطات درباره استفاده از فیلترشکن ها و اعمال محدودیت بر آنها
توضیح وزیر ارتباطات درباره استفاده از فیلترشکن ها و اعمال محدودیت بر آنها

وزیر ارتباطات درمورد استفاده از فیلترشکن ها و اعمال محدودیت بر آنها توضیح داد. محمد جواد آذری جهرمی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام در مورد اظهارات امروز خود مبنی بر آغاز مسدود سازی ابزارهای فیلتر شکن در کشور توضیح داد. وی گفت: امروز خبرنگارانی از دلایل اعمال برخی محدودیت ها برای فیلتر شکن ها […]

وزیر ارتباطات درمورد استفاده از فیلترشکن ها و اعمال محدودیت بر آنها توضیح داد.

محمد جواد آذری جهرمی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام در مورد اظهارات امروز خود مبنی بر آغاز مسدود سازی ابزارهای فیلتر شکن در کشور توضیح داد.

وی گفت: امروز خبرنگارانی از دلایل اعمال برخی محدودیت ها برای فیلتر شکن ها پرسید که در پاسخ گفتم که یکی از دلایل مخالفت دولت با اعمال محدودیت کلی بر پیام رسان ها، فراگیر شدن فیلترشکن ها بود.

وزیر ارتباطات افزود: اگر ظنی بر ارتباط برخی پیام رسان ها با سرویس های اطلاعاتی وجود دارد در مورد برخی فیلترشکن ها این ارتباط ها دیگر ظن نیست و یقین است و بودجه برخی از آنها مستقیما از طرف دولت آمریکا تأمین می شود.

وی یادآور شد: بنابراین اکنون با فراگیر شدن فیلتر شکن ها که قابل پیش بینی بود شرایط نامناسب تری رخ داده است.

جهرمی خاطرنشان کرد: در سیاست های اعلامی دولت های متخاصم با مردم ایران، راهکارهایی برای فراگیر شدن فیلتر شکن ها در ایران مطرح و پیگیری شده است.

وی افزود: عدم تدبیر برای همراهی مردم در تصمیماتی که برای فضای مجازی اتخاذ می شود عملاً باعث ترویج فیلتر شکن ها و در نتیجه تقویت برنامه متخاصمان است.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: جدا از این دسته از فیلترشکن ها، دسته دیگر نیز باج افزار و بد افزار هستند و در زمانی که زندگی روزمره مردم در فضای مجازی شکل گرفته، تهدید بزرگی برای امنیت آنها مطرح می شود.

آذری جهرمی اضافه کرد: اختلاف نظر در مسئولان و نارضایتی جمعی از مردم، اکنون تهدید بزرگتری را برای امنیت فضای مجازی فراهم کرده است که نمی توان از کنار آن به راحتی گذشت و باید برای آن چاره جدی اندیشید.