برای رفع مشکلات اقتصادی کشورباید از همه ظرفیت های داخلی استفاده کنیم
برای رفع مشکلات اقتصادی کشورباید از همه ظرفیت های داخلی استفاده کنیم

اصغر مسعودی نماینده مردم نیریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو باخبرنگار اقتصادی صبح اقتصاد با اشاره به عملکرد اقتصادی دولت، اظهار داشت: دولت در بحث تولید و صادرات نفت که در سال ۹۳ از ۳ میلیون بشکه به ۴ میلیون بشکه در سال ۹۴ رسید، توانسته است بخشی از مشکلات اقتصادی […]

اصغر مسعودی نماینده مردم نیریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو باخبرنگار اقتصادی صبح اقتصاد با اشاره به عملکرد اقتصادی دولت، اظهار داشت: دولت در بحث تولید و صادرات نفت که در سال ۹۳ از ۳ میلیون بشکه به ۴ میلیون بشکه در سال ۹۴ رسید، توانسته است بخشی از مشکلات اقتصادی دولت و جامعه را حل کند.

وی با اشاره به عملکرد اقتصادی دولت یازدهم در مقابله با تورم و ثبات ارز گفت: دولت یازدهم توانست تورم و ثبات ارز را در اقتصاد مهار کند، این امر باعث اطمینان به تولیدکنندگان و صادرکنندگان داخلی و خارجی می‌شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه کاهش تورم تغییری در معیشت مردم ایجاد نکرده است، بیان کرد: این امر یک نقطه منفی در عملکرد دولت محسوب می‌شود، دولت نتوانسته است با توجه به کنترل تورم، شغل ایجاد کند و قدرت خرید مردم را افزایش دهد.

مسعودی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های داخلی در برون رفت از مشکلات اقتصادی، گفت: ما برای رفع مشکلات اقتصادی از همه ظرفیت‌های داخلی کشور استفاده نکرده ایم، یکی از شعارهای دولت یازدهم استفاده از پتانسیل گردشگری در سطح کشور بود که این امر به خوبی محقق نشد.

وی ادامه داد: اگر دولت ۴۱ هزار واحد صنعتی نیمه تمام کشور را ساماندهی کند می‌تواند مشکلات شغلی و اقتصادی جامعه را برطرف کند، باید از نهاد‌ها و وزارتخانه‌های که می‌توانند در راستای تولید یا فراهم کردن زیر ساخت‌های اقتصادی فعالیت کنند استفاده کنیم.

نماینده مردم نیریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش نمایندگان مجلس در نظارت‌های اقتصادی دولت گفت: مجلس نظارت خود را برعملکرد اقتصادی دولت به خوبی انجام می دهد، نظارت نمایندگان از طریق سوالات از وزرا و رئیس جمهور مطرح می‌شود.