استقبال بازار آهن از تعطیلات
استقبال بازار آهن از تعطیلات
موج جدید بلاتکلیفی در بازارآهن خبر از تعطیلی زود هنگام بازار به مناسبت عید سعید فطر دارد

استقبال بازار آهن از تعطیلات

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، موج جدید بلاتکلیفی در بازارآهن خبر از تعطیلی زود هنگام بازار به مناسبت عید سعید فطر دارد؛ به خصوص رفتارهای مبادی فروش در جهت افزایش قیمت بدون دلیل و پشتوانه کافی در جهت مجاب نمودن سمت خرید در روز گذشته سبب گشت بازار تقریبا قفل شود و مشتریان صرفا شنونده روند قیمتی آهن آلات در بازار باشند  تا خریدار.

از این رو مصرف کنندگان فعلا ترجیح می دهند در این نابه سامانی قیمت ها به لاک دفاعی خود فرو روند و ببیند بازار آهن بعد تعطیلات پیش رو چه ساز جدیدی رو کوک خواهد نمود. دورنمای بازار به هیچ وجه مشخص نبوده بلکه مبهم نیز می باشد و همین امر ترس بر سمت تقاضای خُرد را موجب شده است و گاها مشاهده می کنیم  که در صورت نوسان سازی برخی مبادی تنها طیف اندکی از خریداران ترغیب می شوند اما جمع کثیری از سمت خرید اکنون به منابع اطلاعاتی تا حدودی دسترسی دارند و از یک آگاهی نسبی در بازار برخوردار هستند، لذا وقتی که دورنمای بازار به واسطه دستورالعمل جدید تنظیم بازار فولاد تا حدودی در دیدرس قرار گرفت، جای تعجب دارد که برخی مبادی همچنان در نوسان گیری بر پایه عدم آگاهی سمت خریدار خُرد پافشاری می‌کنند تا از آب گل آلود ماهی های بزرگی را صید کنند. اما ماحصل این حرکت نوسان ساز در روز گذشته موجب شد تا معاملات بازار میلگرد عمدتا امروز قفل شده و تضعیف گردد و بدین سان یک فرصت طلایی برای فروش روان این محصول در بازار ازدست برود.

البته کارشناسان معتقدند که هفته آتی قطعا با شروع معاملات شمش بر اساس بخشنامه جدید، جو بازار اینطور نخواهد ماند. حال که به مبحث معاملات شمش رسیدیم توجه به این نکته لازم است که بدانیم وقتی که نوردکار تمنای خرید شمش در قیمت های عادلانه در بورس کالا را دارد و بیانیه صادر می کند، این انتظار می‌رود که در خروجی های خود در سمت بازار مصرف هم رعایت انصاف را برای مصرف کننده نهایی به خرج دهد. البته زمانی که  نوردکار به این موضوع واقف است که دولت بازار خرید شمش پیش رو را برای او هموار نموده است، تمنای افزایش قیمت در بازار از سوی برخی از مبادی این حوزه بیشتر به نظر یک خطای راهبردی می باشد که می تواند تا حدی تصدیقی بر صدای اعتراض فولادسازان مبنی بر برخی خرده‌گیری ها از حوزه نورد نیز باشد.