لهستان خواهان استقرار پایگاه دائم نظامی آمریکا در این کشور است
لهستان خواهان استقرار پایگاه دائم نظامی آمریکا در این کشور است

وزارت دفاع لهستان از آمادگی این کشور برای پرداخت یک میلیارد دلار به منظور استقرار پایگاه نظامی دائمی در این کشور خبر داد. به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع لهستان سندی تهیه کرده که در آن از آمادگی پرداخت ۱ میلیارد دلار به منظور استقرار پایگاه نظامی دائمی آمریکا در این کشور خبر داده است. […]

وزارت دفاع لهستان از آمادگی این کشور برای پرداخت یک میلیارد دلار به منظور استقرار پایگاه نظامی دائمی در این کشور خبر داد.

به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع لهستان سندی تهیه کرده که در آن از آمادگی پرداخت ۱ میلیارد دلار به منظور استقرار پایگاه نظامی دائمی آمریکا در این کشور خبر داده است.

در این سند با اشاره به اهمیت تعمیق مناسبات ورشو-واشنگتن آمده است: ضرورت استقرار پایگاه نظامی دائمی در لهستان کاملا مشهود بوده و ورشو متعهد می شود تا هزینه های مالی این امر را متقبل شود. هزینه های تخمین زده شده بالغ بر ۱/۵ تا ۲ میلیارد دلار اعلام شده است.

وزارت دفاع لهستان همچنین با اشاره به این که استقرار چنین پایگاهی امنیت نسل های آتی در لهستان را نیز تضمین می کند، آورده است: استقرار پایگاه نظامی آمریکا در لهستان می تواند حامل پیامی مبنی بر حمایت واشنگتن از متحدان خود در شرق اروپا برای روسیه باشد.

گفتنی است در پی بحران اوکراین در سال ۲۰۱۴ میلادی ناتو مدعی شد که روسیه در امور داخلی اوکراین مداخله می کند و این امر سبب افزایش حضور ناتو در کشورهای شرق اروپا شد.

روسیه ضمن اعتراض نسبت به حضور نظامی ناتو، این اقدام را سبب تضعیف امنیت منطقه برشمرد.