استقلال به هافبک طراح نیاز دارد/ فدراسیون در انتخاب سرمربی دستپاچه است
استقلال به هافبک طراح نیاز دارد/ فدراسیون در انتخاب سرمربی دستپاچه است
یک فوتبالیست سابق می‌گوید معضل فدراسیون همیشه دستپاچگی در انتخاب سرمربی تیم ملی بوده است.

یک فوتبالیست سابق می‌گوید معضل فدراسیون همیشه دستپاچگی در انتخاب سرمربی تیم ملی بوده است.

داود سیدعباسی در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت تیم‌های مدعی لیگ برتر اظهار کرد: هفته بسیار مهمی را پیش رو داریم. باتوجه به شرایط خوب هر سه تیم، دیدارهای مهمی برگزار خواهد شد(پرسپولیس مقابل تراکتور، استقلال مقابل گل گهر و سپاهان مقابل هوادار قرار می‌گیرند). هر تیمی که در دو هفته پیش رو تمرکز بیشتری داشته باشد و نوسان نداشته باشد، می‌تواند خود را جدا کند و در نهایت قهرمان شود. مورایس امسال خیلی زود توانست خودش را با شرایط وقف دهد اما برای آقای ساپینتو کمی زمان نیاز بود. استقلال پتانسیل این را داشت امتیازات بیشتری به دست آورد اما نتوانست. آن‌ها در بحث خط هافبک مشکل دارند و یک هافبک طراح نیاز دارند.

او ادامه داد: پرسپولیس باتوجه به پیروزی مقابل سپاهان، روحیه بسیار خوبی به دست آورد و اکنون در شرایط خوبی قرار دارد. سه تیم اول شرایط خوبی دارند اما این یکی دو هفته پیش رو تعیین کننده وضعیت نهایی آن‌هاست. سپاهان این هفته بازی آسان تری دارد. موفقیت استقلال و پرسپولیس به این بستگی دارد که در این هفته به سلامت عبور کنند یا خیر. البته فاصله امتیازی آن‌ها آنچنان از دیگر تیم‌ها دور نیست و گل گهر و تراکتور می‌توانند به صدر جدول نزدیک شوند. خمز و تراکتور فراتر از آن که فکر می‌کردم نتیجه گرفتند. سرمربی تراکتور خوب توانست از نظر فنی تیم خود را بشناسد.

سیدعباسی درباره وضعیت پایین جدول لیگ گفت: دو تیم نفتی خوزستان بسیار پرطرفدار و ریشه‌دار هستند. باید کارشناسی شود و ببینیم چه اتفاقی افتاده که آن‌ها اینگونه در شرایط بحرانی قرار گرفتند. آن‌ها مشکلات زیادی را تاکنون تجربه کرده‌اند و نتوانستند به خوبی نتیجه بگیرند. هر چند تنها چیزی که در فوتبال ما وجود ندارد کارشناسی است. کار این دو تیم برای بقا خیلی سخت است و این جای تاسف دارد.

همیشه برای تیم ملی بدترین تصمیمات گرفته شده است

او درباره گزینه‌های مطرح شده برای هدایت تیم ملی فوتبال و سر و شکل این انتخاب گفت: همیشه دستپاچگی در انتخاب سرمربی تیم ملی معضل بوده است. بعد از رفتن کی‌روش، انتخاب عجولانه ویلموتس و شکل رفتنش و پس از آن انتخاب اسکوچیچ همه را شوکه کرد. با این حال اسکوچیچ یک تیم مرده را به جام جهانی برد اما او را برداشتند و دوباره کی‌روش به تیم ملی برگشت. این‌ها مسائل عجیبی بود. تیم ملی چکیده فوتبال ما است اما همیشه بدترین تصمیمات در تیم ملی گرفته شده است.

استقلال به هافبک طراح نیاز دارد/ فدراسیون در انتخاب سرمربی دستپاچه است

این ملی پوش سابق اضافه کرد: روزهای خوبی را برای تیم ملی نمی‌بینم. ما همیشه در بحث بین المللی ضعف داشتیم. تیم‌های دیگر با سرعت نور پیشرفت می‌کنند اما فوتبال ما درجا می‌زند. دیگر صعود به جام جهانی دستاوردی برای فوتبال ما نیست و باید موفقیت بزرگتری را به دست آوریم.

او در پایان با بیان این‌که فرصت زیادی تا جام ملت‌های آسیا نیست که مربی خارجی جدید به ایران بیاید، عنوان کرد: شاید مربیانی مثل مونتلا خوب باشند اما با شرایط فوتبال ما آشنا نیستند. البته مربیان خارجی مثل مورایس یا خمز می‌توانند کمک کنند چون شرایط فوتبال ما را می‌دانند. ما حتما باید برای قهرمانی خیز برداریم. کسی که با شرایط فوتبال ما آشنایی داشته باشد، انتخاب خوبی خواهد بود. اگر هم به فکر پوست اندازی هستیم، باید در عرصه مربی‌گری هم پوست اندازی کنیم.