استقلال چطور به فینال حذفی رسید/ راه سخت آبی‌ها بعد از زنگ تفریح
استقلال چطور به فینال حذفی رسید/ راه سخت آبی‌ها بعد از زنگ تفریح
تیم فوتبال استقلال با پشت سر گذاشتن چهار بازی در جام حذفی به فینال این مسابقات رسید تا شانس هشتمین قهرمانی در این جام معتبر را پیدا کند. هر چند برای رسیدن به این مهم کار سختی دارد.

تیم فوتبال استقلال به همراه تراکتور به دیدار نهایی جام حذفی کشور رسید تا در دوازدهمین حضورش در فینال این مسابقات، شانس هشتمین قهرمانی خود را به بوته آزمایش بگذارد. آبی پوشان با پشت سر گذاشتن ۴ بازی، راه پر فراز و نشیبی را تا رسیدن به فینال پشت سر گذاشتند تا در این دیدار حریف تراکتور باشند. ” استقلال چطور به فینال حذفی رسید

تیم استقلال ابتدا در مرحله یک شانزدهم نهایی این مسابقات با هدایت آندره استراماچونی به دیدار تیم لیگ یکی گل ریحان البرز رفت. این دیدار پر حرف و حدیث که با دقایق طولانی وقفه به دلیل قطع برق همراه بود، از ساعت ۱۸:۱۵ روز ۸ مهر سال ۹۸ در ورزشگاه انقلاب کرج آغاز شد و درحالی که دو تیم در ۹۰ دقیقه معمول بازی به تساوی یک – یک رسیدند، شاگردان استراماچونی با درخشش یک مهاجم جوان به پیروزی ۳ بر یک رسیدند.

اولین پیروزی استرا با آبیها در شب خاموشی کرج
در این بازی ابتدا محمد پاپی مهاجم اصفهانی گل ریحان در دقیقه ۳۸ گلزنی کرد تا آبی پوشان از میزبان لیگ یکی خود عقب بیفتند. در دقیقه ۴۳ حمیدرضا دیو سالار مدافع گل ریحان به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا کار به تساوی کشیده شود و استقلال بازنده به رختکن نرود.

در دقیقه ۵۶ این بازی مرتضی تبریزی یک پنالتی از دست داد تا مورد خشم هواداران قرار گیرد و سرانجام قفل این بازی به دست بازیکن جوانی باز شد که در دقیقه ۸۷ جای تبریزی را گرفت. سجاد آقایی در سومین دقیقه وقت اضافه (دقیقه ۹۳) دروازه گل ریحان را باز کرد و ۱۰ دقیقه بعد با پاس طلایی‌اش فرشید اسماعیلی را در موقعیت گل قرار داد تا آبی پوشان با نتیجه ۳ بر یک در این دیدار پیروز شدند و این نخستین پیروزی استراماچونی با آبی پوشان بود.

 

اولین کلین شیت
آبی پوشان بعد از عبور از تیم لیگ یکی گل ریحان در خانه حریف، به حریف آسان تری برخورد کردند. آنها در مرحله یک هشتم نهایی میزبان یک تیم لیگ یکی دیگر به اسم فجر شهید سپاسی بودند و در این دیدار با دردسر کمتری این حریف را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دادند. گرچه این بازی هم در ۹۰ دقیقه معمول با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید، اما شاگردان استراماچونی در ۳۰ دقیقه وقت اضافه ۳ بار دروازه سپاسی را باز کردند تا با نتیجه ۳ بر صفر پیروز این میدان باشند.” استقلال چطور به فینال حذفی رسید”

این بازی از ساعت ۱۶:۱۵ روز ۲۵ مهر ۹۸ در ورزشگاه آزادی برگزار شد و استقلال ابتدا در دقیقه ۱۱۲ توسط وریا غفوری به گل رسید. سپس سجاد آقایی که در دیدار پیشین این تیم هم گلزنی کرده بود در دقیقه ۱۱۸ تیمش را به گل دوم رساند و در آخرین ثانیه‌های بازی داریوش شجاعیان برای بار سوم دروازه تیم میهمان را باز کرد.

این نخستین دیدار فصل آبی پوشان بود که دروازه‌اش بسته ماند و سید حسین حسینی موفق به ثبت کلین شیت شد، آخرین بازی استقلال در جام حذفی با حضور تماشاگر برگزار شد و آخرین حضور استراماچونی روی نیمکت این تیم در جام حذفی بود.

اولین سد محکم با فرهاد مجیدی
آبی پوشان بعد از دو دیدار نسبتا ساده با دو تیم از لیگ یک در مراحل یک شانزدهم و یک هشتم، با سخت ترین قرعه‌ها روبرو شدند. آنها ابتدا در مرحله یک چهارم نهایی به قرعه سپاهان برخورد کردند و در حالی که ۳ بازیکن تاثیر گذار خود را در این بازی در اختیار نداشتند، میهمان قدرتمند شان را شکست دادند.

این اولین بازی استقلال در جام حذفی بعد از تعطیلات کرونا و بدون تماشاگر و اولین تجربه فرهاد مجیدی روی نیمکت آبی پوشان به عنوان سرمربی بود.

استقلال از ساعت ۲۰:۳۰ روز ۲۰ مرداد ۹۹ در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به مصاف سپاهان رفت و در پایان ۹۰ دقیقه با تک گلی که توسط وریا غفوری از روی نقطه به ثمر رساند پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. این آخرین بازی امیر قلعه نویی در سپاهان بود و وی بعد از شکست مقابل آبی پوشان از سمتش استعفا داد که این نخستین استعفای او در تاریخ مربیگری‌اش بود.” استقلال چطور به فینال حذفی رسید”

 

پیروزی دراماتیک در دربی
اوج هنر استقلال در جام حذفی، در دیدار نیمه نهایی رقم خورد. جایی که به حکم قرعه شاگردان مجیدی میهمان پرسپولیس در ورزشگاه آزادی شدند و در دیداری که هنوز از خاطر فوتبالدوستان نرفته توانستند به لطف ضربات پنالتی با نتیجه ۶ بر ۳ به پیروزی برسند.

آبی پوشان بعد از دو دیدار نسبتا ساده مقابل دو تیم لیگ یکی، دو تیم مدعی سپاهان و پرسپولیس را از سر راه برداشتند و با طی چنین مسیر پر فراز و نشیبی به دیدار پایانی رسیدند.

نکات آماری
آبی پوشان تنها یکبار سرنوشت بازی را در ۹۰ دقیقه روشن کردند که این بازی با سپاهان در مرحله یک چهارم نهایی بود و تنها یکبار کارشان به ضربات پنالتی کشید که آن هم در دیدار نیمه نهایی مقابل پرسپولیس بود.

آنها ۲ بار در این جام کلین شیت کردند که به ترتیب مقابل فجر سپاسی و سپاهان بود و تنها در یک دیدار نتوانستند بیشتر از یکبار گلزنی کنند که آن هم مقابل سپاهان بود.” استقلال چطور به فینال حذفی رسید”

آبی پوشان که در لیگ برتر بهترین خط حمله را به خود اختصاص دادند، در جام حذفی هم با ۹ گل در ۴ بازی دارای بهترین خط حمله هستند و سجاد آقایی مهاجم جوانی که دیگر با آنها نیست همراه با وریا غفوری با ۲ گل بهترین گلزن این تیم است.

  • منبع خبر : مهر