اسد: تنها از طریق ارتش‌ها نمی‌توان با تروریسم جنگید
اسد: تنها از طریق ارتش‌ها نمی‌توان با تروریسم جنگید
رئیس جمهور سوریه تأکید کرد که این کشور خواهان تقویت روابط با آفریقای جنوبی است.

رئیس جمهور سوریه تأکید کرد که این کشور خواهان تقویت روابط با آفریقای جنوبی است.

 به گزارش صبح اقتصاد، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه”سانا”، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در دیدار با معاون وزیر روابط بین المللی و همکاری در آفریقای جنوبی گفت: سوریه مایل به تقویت روابط با آفریقای جنوبی براساس منافع مشترک دو کشور است. روابط مشترک میان این کشورها برای تقویت امنیت و ثبات در آینده مهم است چراکه جهان نه به دلیل بحران اوکراین یا بحران سوریه، یمن، لیبی و دیگر کشورها بلکه به دلیل پیامدهای اقتصادی که باعث بی ثباتی شده درحال تغییر و پیچیده تر شدن است.

وی گفت: تنها از طریق ارتش‌ها نمی‌توان با تروریسم جنگید. افکار افراطی با سرعت بیشتری میان کشورها درحال گسترش است و هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد بلکه از طریق اینترنت به صورت مستقیم بین مردم گسترش می‌یابد برای همین تحرک در سطح روابط دوجانبه میان کشورها در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگ ضرورت دارد.

بشار اسد گفت: آفریقای جنوبی یک کشور مستقل است و نقش کاربردی در جهان و جایگاه مهمی در سطح سیاسی دارد. این کشور در جنگ تروریستی از ملت سوریه حمایت کرد.

معاون وزیر روابط بین المللی آفریقای جنوبی نیز اعلام کرد: کشور ما برای دوره طولانی از بی ثباتی رنج می‌برد و ما از حمایت سوریه قدردانی می‌کنیم. وضعیت کنونی صداقت مستمری را براساس حمایت متقابل می‌طلبد.

  • منبع خبر : ایسنا