اسرائیل در چند قدمی انتخابات چهارم/ گانتس: انتخابات جدید به جنگ داخلی منجر می‌شود
اسرائیل در چند قدمی انتخابات چهارم/ گانتس: انتخابات جدید به جنگ داخلی منجر می‌شود
در پی ادامه اختلاف بر سر تصویب بودجه دولت رژیم صهیونیستی دو روز مانده به موعد تعیین شده برای تصویب آن، وزیر جنگ این رژیم به شدت از نخست‌وزیر اسرائیل انتقاد کرد، مسأله ای که نشان دهنده فروپاشی دولت ائتلاف است.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از ارم نیوز، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و نخست وزیر تناوبی در دولت ائتلافی اسرائیل شامگاه شنبه در سخنانی اظهار کرد، اسرائیل در آستانه اعلام برگزاری دور تازه انتخابات تا دو روز دیگر است، چراکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل خواستار این مسأله به دلایل شخصی است.

وی افزود: درصورتی که این اتفاق رخ دهد خسارتی بزرگ خواهد بود؛ من مشکلی برای دستیابی به یک راه حل برای تصویب بودجه ندارم اما جز دلایل شخصی توجیحی برای موضع نتانیاهو نمی‌بینم.

گانتس گفت: دلایل شخصی مذکور مربوط به پرونده های اتهام نتانیاهو است و همه رهبران اسرائیل باید عاقلانه عمل کنند؛ چراکه در صورت برگزاری انتخابات جدید در معرض جنگ داخلی قرار خواهیم گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: نتانیاهو به عنوان نخست وزیر از خودش بپرسد که برای برگزار نشدن انتخابات جدید چه تلاشی کرده است؟ نتانیاهو به بند ویژه موعد مقرر در توافق برای تصویب بودجه پایبند نبوده است.

در همین حال شبکه کان نوشت، در سایه اختلافات میان حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو و حزب آبی سفید به رهبری بنی گانتس، اگر بحران میان این دو درباره بودجه تا شامگاه دوشنبه حل نشود، کنست منحل می‌شود.

روزنامه معاریو نوشت: حزب میرتس، حزب آبی سفید را به رأی‌گیری در روز دوشنبه دعوت خواهد کرد. این حزب پیشنهاد سلب رای اعتماد از دولت و حمایت ۶۱ نماینده از یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون برای نخست‌وزیری را مطرح کرده است؛ این مسئله اجازه تشکیل دولت جدیدی بدون برگزاری انتخابات را می‌دهد.

یکی از مسئولان ارشد لیکود اعلام کرد دولت به وظایف خود عمل نمی‌کند و حزب متبوعش در وضعیت بدی برای برگزاری انتخابات نیست.

طبق این گزارش، این درحالی است که در حال حاضر میانجیگری‌هایی توسط برخی نمایندگان برای به تعویق افتادن موعد تصویب بودجه انجام می‌شود اما گانتس معتقد است که این تلاش‌ها منجر به یک راه حل نخواهد شد.

  • منبع خبر : ایسنا