ایسوس از اسمارت فون جدید با دوربین دوگانه رونمایی کرد
ایسوس از اسمارت فون جدید با دوربین دوگانه رونمایی کرد

ایسوس به تازگی از اسمارت فون جدیدی با نام ZenFone Max Plus (M1) رونمایی کرده است که پیش از هرچیز می‌توان آن را به دلیل صفحه نمایش با وضوح عالی، دوربین دوگانه قدرتمند و همچنین باتری با ظرفیت مناسب تحسین کرد. ZenFone Max Plus (M1) پس از گوشی Pegasus 4S که در ماه قبل معرفی شد؛ دومین محصول ایسوس است […]

ایسوس به تازگی از اسمارت فون جدیدی با نام ZenFone Max Plus (M1) رونمایی کرده است که پیش از هرچیز می‌توان آن را به دلیل صفحه نمایش با وضوح عالی، دوربین دوگانه قدرتمند و همچنین باتری با ظرفیت مناسب تحسین کرد.

ZenFone Max Plus (M1) پس از گوشی Pegasus 4S که در ماه قبل معرفی شد؛ دومین محصول ایسوس است که از یک صفحه نمایش با نسبت تصویر ۱۸:۹ بهره می‌برد. اگرچه این دو گوشی طراحی ظاهری نسبتاً مشابه‌ای دارند اما می‌توان میان ویژگی‌های سخت افزاری آن‌ها تفاوت‌های نسبتاً عمده‌ای را مشاهده کرد.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی ایسوس گوشی ZenFone Max Plus از یک نمایشگر ۵٫۷ اینچی با وضوح ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی یا FHD+ بهره می‌برد. بخش فرماندهی و کنترل دستورات این گوشی نیز به پردازنده هشت هسته‌ای MT6750 با سرعت حداکثری ۱٫۵ گیگاهرتز سپرده شده است. دو یا سه گیگابایت حافظه رم و همچنین ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی نیز دیگر مشخصات نسخه‌های متفاوت از این گوشی را نشان می‌دهند. حافظه داخلی این گوشی نیز می‌تواند با استفاده از یک شیار حافظه microSD تا ۲۵۶ گیگابایت دیگر ارتقا پیدا کند.

در پشت گوشی نیز می‌توان شاهد حضور یک دوربین دوگانه بود که توسط دو حسگر ۱۶ و ۸ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌شود. دیگر جز سخت افزاری پنل پشتی یک سنسور تشخیص اثر انگشت است. برای دوربین سلفی این گوشی نیز یک سنسور ۸ مگاپیکسلی انتخاب شده است. باتری با ظرفیت ۴۱۳۰ میلی آمپر ساعت از دیگر ویژگی‌های مهم و قابل توجه گوشی ZenFone Max Plus است اما به دلیل عدم حضور پورت USB Type-C و قابلیت شارژ سریع در این گوشی استفاده از ظرفیت عالی آن کمی سخت به نظر می‌رسد.

اگرچه چند ماهی از انتشار سیستم عامل اندروید ۸٫۰ می‌گذرد اما ایسوس همچنان تصمیم گرفته است این محصول خود را با سیستم عامل اندروید ۷٫۰ نوقا روانه بازار کند. چهارمین نسخه از رابط کاربری ZenUI تکمیل کننده این سیستم عامل است. به این ترتیب در قیاس با گوشی Pegasus 4S، می‌توان این محصول جدید ایسوس را از بابت باتری با ظرفیت بهتر و همچنین وضوح صفحه نمایش مناسب‌تر برتر دانست.

ایسوس تاکنون اطلاعاتی از زمان عرضه و همچنین قیمت نهایی این گوشی هوشمند اعلام نکرده است.