اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه : شبنم نعمت‌زاده به ۲۰ سال حبس محکوم شد
اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه : شبنم نعمت‌زاده به ۲۰ سال حبس محکوم شد
سخنگوی قوه قضائیه از محکومیت شبنم نعمت‌زاده به ۲۰ سال حبس خبر داد.

اسماعیلی: شبنم نعمت‌زاده به ۲۰ سال حبس محکوم شد

سخنگوی قوه قضائیه از محکومیت شبنم نعمت‌زاده به ۲۰ سال حبس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد،غلامحسین اسماعیلی در ادامه هفدهمین نشست خبری خود در پاسح به این سوال که از دادگاه‌های مفاسد اقتصادی جدیدا خبری نیست گفت: امر مبارزه با مفساد اقتصادی در قوه قضائیه جزو اولویت‌های ماست و شاید برخی رویدادهای اخیر، تلاش و زحمات همکاران ما را در دادگاه‌های مبارزه با مفساد اقتصادی در سایه قرار داد.

وی افزود: به زودی بر تعداد شعب دادگاه‌های رسیدگی‌کننده به مفاسد اقتصادی افزوده می‌شود. در همین ایام نیز حدفاصل نشست قبلی و فعلی، آرای بسیار خوبی صادر شد. از جمله رای پرونده شبنم نعمت‌زاده و احمدرضا لشگری پور و موسسه تحت مدیریت آنها از ناحیه دادگاه ویژه مبارزه با مفساد اقتصادی صارد شد.

وی گفت: شبنم نعمت‌زاده و احمدرضا لشگری‌پور به جرم مشارکت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال درنظام توزیع مایحتاج عمومی، هر کدام به تحمل ۲۰ سال حبس تعزیری به علاوه ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و محرومیت دائم از هرگونه خدمات دولتی محکوم شدند. همچنین شبنم نعمت‌زاده شخصا به رد مال معادل ۴۵ میلیارد ریال و متضامناً به رد ۳۶ میلیارد ریال در حق استراژن دارو، ۱۷۷ میلیارد ریال در حق داروسازی اسوه، ۱۷۵ میلیارد ریال در حق داروسازی جابراین حیان، ۵ میلیارد ریال در حق ایران سرنگ، ۲۶ میلیارد ریال در حق رامافارمین، ۱۳۷ میلیارد ریال در حق زهراوی، ۴۶۲ میلیارد و ۷۲۶ میلیون ریال در حق شرکت داروسازی فارای، ۳۷ میلیارد ریال در حق شرکت لابراتورهای ازک، ۱۶۸ میلیارد ریال در حق شرکت دراوسازی پارس دارو، ۵۶ میلیارد در حق کاسپین تامین، ۲۷ میلیارد ریال در حق داروسازی ریحانه اصفهان، ۲۲ نیلیارد ریال در حق فارما شیمی و همچنین شرکت داروسازی رسا به عنوان شخص حقوقی به پرداخت ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد و ۲۹۶ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۱۹۸ ریال به عنوان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده است.