اسپانیا و برزیل رقیب تدارکاتی تیم ملی ایران می‌شوند؟
اسپانیا و برزیل رقیب تدارکاتی تیم ملی ایران می‌شوند؟
اعضای کادرفنی و بازیکنان تیم ملی در فاصله باقی مانده تا جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، مهلت کوتاهی برای آماده‌سازی خود خواهند داشت و اهالی فوتبال انتظار دارند دیدارهای تدارکاتی باکیفیتی برای آماده‌سازی هر چه بهتر این تیم در نظر گرفته شود.

اعضای کادرفنی و بازیکنان تیم ملی در فاصله باقی مانده تا جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، مهلت کوتاهی برای آماده‌سازی خود خواهند داشت و اهالی فوتبال انتظار دارند دیدارهای تدارکاتی باکیفیتی برای آماده‌سازی هر چه بهتر این تیم در نظر گرفته شود.

به گزارش صبح اقتصاد، یکی از مسائلی که از هم اکنون انتظار جامعه فوتبال و همینطور تیم ملی فوتبال ایران و کادرفنی این تیم است، برگزاری دیدارهای تدارکاتی در فاصله باقی مانده تا جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است اما منظور از دیدار تدارکاتی، بازی با تیم‌های درجه سه‌ آسیایی  یا تیم‌های ناشناخته و نه چندان مطرح نیست. تیم ملی ایران پیش از این هم بارها با تیم‌هایی نه چندان قدرتمند و کم کیفیت بازی کرده که به گواه کارشناسان و همینطور عوامل تیم ملی، تاثیر چندان زیادی در آماده‌سازی تیم ملی نداشته است.

کارشناسان مختلف معتقدند که تیم ملی فوتبال ایران تا زمانی که در دیدارهای تدارکاتی خود تحت فشار قرار نگیرد، نمی‌تواند نقاط ضعف خود را تقویت کند و بهتر در شرایط جام جهانی قرار گیرد و بر همین اساس انتظار می‌رود با وجود مشکلات موجود، تیم ملی در پنجره‌های فیفا دی، دیدارهای خوبی را برگزار کند.

حمید استیلی، سرپرست تیم ملی به تازگی درباره بازی‌های تدارکاتی این تیم گفته که فدراسیون فوتبال قصد دارد با تیم‌های جا مانده از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، دیدارهایی را برگزار کند چرا که این کشورها هم علاقه‌مند هستند با تیمی بازی کنند که به جام جهانی صعود کرده است. احتمالا منظور از تیم‌های جا مانده از جام‌جهانی، می‌تواند تیم‌های حاضر در رنکینگ ۲۰ تا ۵۰ فیفا باشد که بعضا نتوانسته‌اند از قاره اروپا، آمریکا و آفریقا به جام جهانی راه پیدا کنند.

بر همین اساس، به تازگی خبری در ارتباط با دعوت فدراسیون فوتبال قطر از ایران برای حضور در تورنمنتی چند جانبه با حضور تیم‌هایی مانند برزیل و اسپانیا منتشر شده که احسان اصولی، سخنگو و عضو هیات رئیسه این فدراسیون این موضوع را رد نکرده و از جمله “نه تایید می‌کنم و نه تکذیب” استفاده کرده است.

اصولی درباره این خبر که در صورت اتفاق افتادن، می‌تواند امتیازهای زیادی برای تیم ملی فوتبال ایران داشته باشد، گفت: «برای بازی‌های تدارکاتی تیم ملی تمام تلاشمان را می‌کنیم که بازی‌های بزرگ و موثر داشته باشیم. اجازه بدهید که نه تایید کنم و نه تکذیب که در حد شایعه بماند. آقای ماجدی یک چهره فوتبالی و شناخته شده در سطح آسیا و جهان است. ارتباطات بسیار خوبی در این حوزه فعال است. سایر افراد هم در هیات رئیسه تلاش می‌کنند. منتظر شگفتی‌آفرینی‌ها باشید.»

ارتباط نزدیک دولت‌های ایران و قطر و توافق نامه‌های همکاری دو کشور باعث شده ایران نخستین گزینه مطلوب برای شرکت در این تورنمنت باشد تا قطری ها زیرساخت‌های خود برای برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ را آزمایش کنند و به آمادگی لازم برای این رویداد برسند. حال باید دید این اتفاق یا برگزاری دیدار دوستانه با تیم‌های صاحب قدرت و مطرح طی چهار بازه زمانی تا جام جهانی قطر که مربوط به پنجره بازی‌های ملی می‌شود، رخ خواهد داد یا خیر.

خرداد، شهریور، مهر و آبان، چهار پنجره بازی‌های ملی هستند که فدراسیون فوتبال فرصت خواهد داشت دیدارهایی را برای آماده هر چه بیشتر تیم ملی ایران در نظر بگیرد. جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ۳۰ آبان ۱۴۰۱ در دوحه کلید می‌خورد و ۳۲ تیم از جمله ایران به رقابت می‌پردازند.