اهدای اسکار ویژه به ” آلخاندرو ایناریتو”
اهدای اسکار ویژه به ” آلخاندرو ایناریتو”

آکادمی اسکار اعلام کرد یک جایزه اسکار ویژه به آلخاندرو ایناریتو برای فیلم واقعیت مجازی «گوشت و شن» اهدا می‌کند. به نقل از اسکرین دیلی، هیات مدیره آکادمی اسکار به فیلم واقعیت مجازی (VR) ایناریتو یک اسکار ویژه داد. «گوشت و شن» فیلم کوتاهی است که با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی ساخته شده و […]

اسکار

آکادمی اسکار اعلام کرد یک جایزه اسکار ویژه به آلخاندرو ایناریتو برای فیلم واقعیت مجازی «گوشت و شن» اهدا می‌کند.

به نقل از اسکرین دیلی، هیات مدیره آکادمی اسکار به فیلم واقعیت مجازی (VR) ایناریتو یک اسکار ویژه داد.

«گوشت و شن» فیلم کوتاهی است که با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی ساخته شده و اکنون موفق شده تا نهمین جایزه گاورنورز سالانه آکادمی را از آن خود کند.

ایناریتو این جایزه را ۱۱ نوامبر به دلیل ارایه تجربه‌ای قوی در قصه‌گویی دریافت می‌کند.

در بیانیه‌ای که دیروز جان بیلی رییس آکادمی به نمایندگی از هیات مدیره اسکار منتشر کرد، آمده است: روسای آکادمی مفتخرند که یک اسکار ویژه به فیلم «گوشت و شن» اهدا کنند؛ فیلمی که در آن آلخاندرو ایناریتو و فیلمبردارش امانوئل لوبسکی دریچه‌ای جدید به امکانات سینمایی برای ما گشوده‌اند.

«گوشت و شن» اکنون در «لاکما» لس‌آنجلس در حال نمایش است. در میلان و مکزیک نیز این فیلم در مراکزی خاص در حال اکران است.

این فیلم که با تکنیک واقعیت مجازی ساخته شده فیلم کوتاهی است که وضعیت پرتنش پناهجویان غیرقانونی در مرز مکزیک و آمریکا را موضوع خود قرار داده است. با استفاده از فناوری جدید واقعیت مجازی، ایناریتو موفق شده تا یک موقعیت انسانی ملتهب را به ملموس‌ترین شکل ممکن روایت کند.

این فیلم در بخش واقعیت مجازی هفتادمین جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد.

ایناریتو تاکنون ۲ بار اسکار بهترین کارگردانی را دریافت کرده که یکی برای «مرد پرنده‌ای» و دیگری برای «بازگشته از گور» بوده است. لوبسکی نیز اسکار فیلمبرداری را برای هر دوی این فیلم‌ها و نیز فیلم «جاذبه» دریافت کرده است.