اضافه شدن ۳۲ هزار میلیارد تومان به حقوق کارکنان
 اضافه شدن ۳۲ هزار میلیارد تومان به حقوق کارکنان
رئیس سازمان برنامه و بودجه، از توافق دولت و مجلس برای اضافه شدن ۳۲ هزار میلیارد تومان به حقوق کارکنان خبر داد و گفت: الان مجموع ارقام ۱۶۰ هزار میلیارد تومان است که ۲۰ درصد این مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان است که ۱۹۲ هزار میلیارد تومان سال آینده توزیع و یا در قالب افزایش حقوق عمل خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه یادواره ۴۵۰ شهید شهرستان خدابنده، شهدای گمنام و شهید ملی مظفرعلی ذوالقدر، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر در ایران، ۹۳۴ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در حال پرداخت است. هم‌چنین حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان معافیت رسمی مالیاتی، غیر از آنچه در قالب فرار مالیاتی وجود دارد، است که مجدداً باید در این زمینه تجدیدنظر شود که سازمان برنامه و بودجه در این باره تمهیدات لازم را اندیشیده است.

او ادامه داد: آنچه که در این ماه می‌توانیم انجام دهیم، این است که در داخل این هفته، نخستین پرداخت‌ها برای ۷۸ تا ۷۹ میلیون نفر از عزیزانی که افتخار پرداخت یارانه را به آن‌ها داریم، انجام خواهد شد و مصمم به انجام این کار در روز دوشنبه هستیم. همچنین با همکاران خودم در خزانه نیز هماهنگی کرده‌ام که پرداخت حقوق کارکنان دولت نیز زودتر از ماه‌های دیگر انجام شود.

وی افزود: امیدواریم با تکمیل رسیدگی به لایحه بودجه در سال آینده، خدمات مناسبی به جامعه ارائه شود و مسائلی که در توزیع برخی کالاها وجود دارد حل و برطرف شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: تلاش می‌شود، آنچه به صورت رسمی جزو تعهدات دولت است، با هر بخش از درآمدهای ارزی حداقل ۱۴ میلیارد دلار را برای کالاهای اساسی مردم از جمله نهاده‌ها و دارو تخصیص دهیم.

نوبخت یادآور شد: همه کسانی که می‌خواستند این کالاها را عرضه کنند و به همه ۲۵ قلم کالای اساسی در همان حد ۴,۲۰۰ تومان ارز پرداخت شد که البته بخشی وارد نشد و بخشی که وارد شد به لحاظ تفاوت قیمتی که داشت با ارز ۴۲۰۰ تومانی محاسبه نشد و از همین رو ما باید تجدیدنظر کنیم.

وی تصریح کرد: اما این‌که این مبلغ چگونه بین حدود ۵ میلیون نفر توزیع شود، یعنی به همه ۲۰ درصد بدهیم یا طبق مصوبه مجلس در دو مرحله واریز شود یعنی ۴۰۰ هزار تومان به هر کارمند بدهیم که در آن صورت ۲۴ هزار میلیارد تومان خواهد شد و ۸ هزار میلیارد تومان باقی خواهد ماند که این هم اختلاف در پرداخت است.

این مسئول ادامه داد: متأسفانه این پیشنهاد در کمیسیون مطرح نشد و شاید اگر با جزئیات مطرح می‌شد مثل همین ۱۴ میلیارد دلار یا یارانه اگر این هم مطرح می‌شد، بهتر بود و در حال حاضر به هیچ وجه مصلحت نیست که دو صدایی بین دولت و مجلس باشد و خود این ۲۰ درصد هم رقم قابل توجهی نیست و با توجه به سختی شرایط کارکنان دولت، زیبنده نیست که این مبلغ بین مجلس و دولت اختلاف‌افکنی کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: ۳۳ هزار میلیارد تومان برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است و برای سال آینده این بودجه حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش و به ۴۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

او هم‌چنین در یادواره ۴۵۰ شهید شهرستان خدابنده، شهدای گمنام و شهید ملی مظفرعلی ذوالقدر اظهار کرد: جایگاه شهدای دفاع‌مقدس فراتر از مدافع خاک وطن است؛ چراکه شهدای جنگ تحمیلی فراتر از مام وطن، از تفکر و مرام دین دفاع کردند و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی مصداق ظهور تفکر جدید نشأت گرفته از اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این‌که در حال حاضر ایران به لحاظ علمی جایگاه ۱۵ را در جهان دارد و اقتصاد کشور جزو ۱۸ اقتصاد بزرگ دنیا ست، اظهار کرد: اگر عنصر اطاعت از رهبری، همدلی و تلاش در راه دین را ادمه دهیم به طور حتم پیروز خواهیم شد.

نوبخت با اشاره به برخی از مشکلات اقتصادی کشور، خاطرنشان کرد: شرمنده شدم از این‌که استاندار بیاید اینجا درباره خوراک دام و گوشت و مرغ صحبت کند. لعنت خداوند بر دشمنانی که ۴۰ سال این ملت را برای این‌که انتخاب درست کردند، تحت فشار قرار داده‌اند.

  • منبع خبر : ایسنا