اعتراض مردم آلمان برای حمایت از مسلمانان
اعتراض مردم آلمان برای حمایت از مسلمانان

هزاران نفر از مردم شهر هانوفر آلمان با برپایی تظاهراتی اقدامات حزب مهاجر ستیز «آ اف د» را محکوم کردند. به نقل از الجزیره، شهر هانوفر آلمان صحنه تظاهرات در حمایت از مسلمانان و در اعتراض به اقدامات حزب «گزینه بهتر برای آلمان» (آ اف د) بود. اقدام این حزب راستگرای افراطی در انتخاب رهبر […]

هزاران نفر از مردم شهر هانوفر آلمان با برپایی تظاهراتی اقدامات حزب مهاجر ستیز «آ اف د» را محکوم کردند.

به نقل از الجزیره، شهر هانوفر آلمان صحنه تظاهرات در حمایت از مسلمانان و در اعتراض به اقدامات حزب «گزینه بهتر برای آلمان» (آ اف د) بود.

اقدام این حزب راستگرای افراطی در انتخاب رهبر برای زیرشاخه خود در شهر هانوفر، بهانه برگزاری این تظاهرات بود.

از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون اولین بار است که یک حزب راست افراطی وارد پارلمان آلمان می شود. این حزب در انتخابات اخیر آلمان که در ماه سپتامبر برگزار شد موفق به کسب ۱۲.۶ درصد از کل آرای ماخوذه شده بود.

حزب آ اف د آلمان مطرح ترین حزب ضد مهاجرت در این کشور است. موفقیت های پیاپی این حزب در انتخابات ایالتی سال گذشته تا اندازه ای به خاطر ناراحتی شدید مردم از سیاست خوشامدگویی دولت وقت در برابر پناهجویان است. در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۵ حدود یک و نیم میلیون مهاجر به آلمان آمدند که بیشتر آنها از سوریه و کشورهای دیگر عربی هستند.

حزب آ اف د خواهان مسدود شدن مرزهای اتحادیه اروپا به روی مهاجران، ایجاد ایست های (پاسگاه ها) کنترل هویت در امتداد مرزهای آلمان و تاسیس کمپ های اقامت اجباری در خارج از این کشور است، تا به این وسیله مهاجران اصلاَ به فکر ترک کشورشان به مقصد آلمان نباشند.